El Ghibli va ser el model escollit per la Maserati per entrar al món de l’electrificació per primera vegada en la seva història.
És un dels projectes més ambiciosos de Maserati, que marca, després de l’anunci del nou motor per al cotxe súper esportiu MC20, un altre pas decisiu cap a una nova era de la marca italiana.
El repte d’endinsar-se en la mobilitat electrificada sense canviar la filosofia i els valors de Maserati era complicat, la casa italiana escollint el Ghibli per al seu debut, ja que es tracta d’un elegant berlina que des que es va llançar el 2013 n’ha venut més de 100 mil unitats.
L’Hibrid Ghibli va rebre una actualització d’estil amb un denominador comú en blau, escollit per identificar tots els models amb tecnologia híbrida. A l’exterior, aquest color blau s’aplica a les tres entrades d’aire laterals, les pinces de fre i el radi de l’òval que envolta el Trident, col·locat al pilar posterior.
La mateixa ombra de blau reapareix a l’interior, particularment a les costures brodades dels seients. Hi ha nous continguts estilístics, és a dir, la nova reixa frontal, amb barres redissenyades per representar una horquilla. Es van fer modificacions importants a la part posterior, on els llums posteriors es van redissenyar completament, amb un perfil d’estil bumerang, inspirat en el 3200 GT i el prototip Alfieri.
El sistema híbrid de Maserati combina un motor de combustió interna (amb 4 cilindres, turbocompressor i 2,0 litres) amb un alternador de 48 volts i un sobrealimentador elèctric addicional (e-Booster), suportat per una bateria. Aquesta solució és única en el seu segment, es queixa Maserati. La bateria està muntada a la part posterior del vehicle i ofereix avantatges quant a una millor distribució del pes. Aquesta versió pesa uns 80 kg menys que el dièsel Ghibli.
Els càlculs realitzats són de 330 CV i un parell màxim de 450 Nm, disponibles des de 1500 rpm, oferint una velocitat màxima de 255 km / h i una acceleració de 0 a 100 km / h en 5,7 segons.
El Ghibli Hybrid també marca el debut de Maserati Connect, que permet establir una connexió permanent amb el cotxe: l’intercanvi i la informació continuen en moviment, per millorar els serveis oferts. A més d’actualitzar el programari, el sistema realitza controls al vehicle i supervisa els serveis de seguretat en condicions d’emergència.
El sistema multimèdia “Maserati Intelligent Assistant” és d’última generació i Maserati diu que es pot personalitzar d’acord amb les preferències personals del conductor. També hi ha un nou panell d’instruments amb pantalles digitals i nous gràfics.