WEC: Ferrari avalúa un possible Le Mans Hypercar

Ferrari podria unir-se a la primera categoria del Campionat del món de Resistència (WEC) amb un Le Mans Hypercar.

Aquesta és una de les opcions que el fabricant italià començarà a avaluar a la tardor. Antonello Coletta, que dirigeix les activitats de carreres de Ferrari, va dir al mitjà anglès Autosport que s’avaluaran totes les opcions.

«Totes les portes estan obertes. L’interès en la resistència encara és present i estem explorant totes les oportunitats, LMDh i LMH. «

Preguntat si Ferrari miraria les regles LMH, els de la maquinària basada en cotxes i prototips similars, va respondre afirmativament.

No obstant això, la porta d’entrada en la categoria LMDh amb base en LMP2 anunciada per a 2022 asembla haver-se tancat.

Ferrari va revelar un interès en la nova classe que permetrà als mateixos cotxes competir en el WEC i el Campionat IMSA SportsCar a Amèrica del Nord, encara que amb un advertiment.

Coletta va insistir que la marca havia de ser capaç de construir un cotxe al voltant del seu propi xassís en lloc d’utilitzar un basat en LMP2.

La seva sol·licitud no va ser acceptada pels legisladors (la FIA, promotora de l’Automòbil Club de l’Ouest i l’IMSA), quan es van publicar els projectes de reglament al maig.

Coletta va reiterar la necessitat que Ferrari construeixi el seu propi xassís, per tenir el que va descriure al febrer com un «Ferrari total».

«La qüestió més important és si podem tenir un vincle amb un cotxe de carretera», va dir.

«Tenir el nostre propi xassís és un obkectiu, i veurem en el futur si és possible tenir un nou super-car. «

Coletta va destacar que la pandèmia del coronavirus havia frenat el procés de presa de decisions.

«Després del COVID ho vam aturar tot perquè teníem altres prioritats», va explicar

«Però espero reiniciar les discussions després de les 24 Hores de Le Mans [al setembre]. «

No va establir cap escala temporal probable per a un possible retorn.

Ferrari va participar des del principi en les discussions que van portar a la publicació de les regles del prototip LMH al desembre de 2018.

Posteriorment, va ser un dels tres fabricants, juntament amb Aston Martin i McLaren, que van tornar a la FIA i l’ACO a principis de 2019, insistint que els nous reglaments eren massa cars.

Això va ser seguit per la creació d’una segona classe paral·lela LMH, que Aston Martin va planejar entrar amb la seva 1000bhp Valkyrie co-desenvolupat amb Red Bull Advanced Technologies.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments