El promotor WRC va anunciar el dimecres 26 d’agost la cancel·lació del Ral·li d’Alemanya i la reubicació del Ral·li de Sardenya a principis d’octubre.
El divendres 31 de juliol, la FIA va avançar el Ral·li de Turquia una setmana, cosa que va permetre una nova ronda a principis d’octubre (Ypres o Croàcia).
Dijous 2 de juliol, la FIA va aprovar el calendari 2020 del WRC. Per al final de la temporada, hi ha cinc esdeveniments, entre ells l’arribada d’Estònia, no previstos inicialment. Sardenya, cancel·lada a principis de juny, torna a la tardor i se suma a les tres rondes que encara existeixen al final de la temporada.
Després d’un inici de temporada normal al costat de Monte-Carlo, Suècia ha vist modificat el seu recorregut en gran mesura a causa de les condicions meteorològiques i la falta de neu. Contestat en plena crisi sanitària, Mèxic va quedar retallat en una etapa.
Des de llavors, els anuncis se succeeixen amb l’ajornament de l’Argentina registrat des de mitjan març. Dimarts 24 de març, la FIA va confirmar llavors l’ajornament de les dues proves previstes a Portugal i Sardenya el mes de maig i juny respectivament.
Dijous 30 d’abril, el promotor del WRC confirma finalment l’anul·lació de Portugal arran de les incerteses provocades per la situació de salut mundial. Dues setmanes després, Kenya es veu obligada a prendre la mateixa decisió.
El dimecres 3 de juny, els organitzadors del Rally Finlàndia van anunciar la cancel·lació del seu esdeveniment abans de ser imitats, poques hores després, pels seus col·legues neozelandesos. El dimarts 9 de juny, Gal·les va fer oficial la cancel·lació de la seva manifestació.
El promotor WRC, el dimecres 19 d’agost, aporta una nova actualització al calendari amb l’anul·lació del Ral·li Japó substituït directament per Bèlgica i Ypres.
Nova data per Sardenya
Després de la cancel·lació d’Alemanya, formalitzada aquest dimecres per l’ADAC, l’organització italiana ha confirmat la nova data del seu esdeveniment que tindrà lloc de 8 a 11 d’octubre a l’Alguer. Entre les diverses vies afavorides per justificar aquesta nova modificació, la voluntat de tenir el màxim de sol possible ha tingut un paper important en la decisió. La duplicació amb el Gran Premi F1 d’Imola el diumenge 1 de novembre també va tenir un paper important en aquest canvi.
A nivell de recorregut, es contindrà l’esquema del presentat a la primavera amb algunes modificacions. 264 quilòmetres programats i 19 especials quedaran al programa que es formalitzarà la setmana que ve amb el calendari. Pel que fa als espectadors, l’objectiu de l’ACI serà “evitar la porta tancada” la norma de restricció de la qual es reavaluarà el 7 de setembre a Itàlia.
Acostumada a les dates d’estiu entre maig i juny durant totes les seves aparicions mundials des del 2004, Sardenya ha tingut, però, dues edicions l’octubre del 2004 i més recentment el 2012.
1. | Montecarlo | 23 – 26 gener |
2. | Suècia | 13 – 16 febrer |
3. | Mèxic | 12 – 15 Març |
4. | Estònia | 4 – 6 Setembre |
5. | Turquia | 18 – 20 Setembre |
6. | Itàlia | 8 – 11 Octubre |
7. | Bèlgica | 19 – 22 Novembre |