FÓRMULA 1: GP BÈLGICA 2020: FP1: Mercedes domina, Ferrari s’esfonsa (més)

La primera pràctica lliure al Gran Premi de Bèlgica ha vist que els dos Mercedes es posaven a la part davantera de la classificació. Valtteri Bottas va ser el més ràpid amb un temps de 1: 44.493s. Per darrere del finlandès hi havia Lewis Hamilton, 0,069. Tercera posició per al RB16 de Max Verstappen, que quedava a 0.081 segons del millor temps.

En la primera sessió d’entrenaments lliures al circuit Spa-Francorchamps, Mercedes va situar els dos cotxes en els dos primers llocs. El dia d’aniversari de Valtteri Bottas va ser el més ràpid. El finlandès ha estat treballant amb els pneumàtics tous i els més durs disponibles. Hamilton va estar al darrere del seu company d’equip per 0,069. El britànic també va utilitzar els pneumàtics més tous, però també estava treballant amb pneumàtics mitjans, dividint així el treball, i Mercedes tenia informació sobre els tres compostos disponibles.

A Red Bull, Max Verstappen ha estat el més ràpid. L’holandès ha quedat a 0.081 segons del millor temps. L’holandès va fer dues proves amb els pneumàtics més durs, utilitzant també el compost més tou. Alex Albon va ocupar la sisena posició, a 0.475 de Verstappen, fent la mateixa feina que el seu company, amb pneumàtics durs i pneumàtics tous.

Racing Point va situar els dos cotxes entre els cinc primers. Sergio Pérez va ser el més ràpid dels «cotxes rosats». Pérez ha aconseguit el millor temps d’1: 44.629 s, sent més ràpid que Lance Stroll en 0.239 s. Tots dos estaven a més de 0,1s de Bottas. Pel que fa als pneumàtics, ambdós RP20 només utilitzaven els compostos més tous en aquest TL1.

A Renault, ambdós R.S.20 van quedar entre els deu primers. Esteban Ocon va ser el més ràpid, completant el FP1 en setena posició, a 0.606s del temps més ràpid. Daniel Ricciardo va ser novè, 0.126s darrere d’Ocon. Igual que Mercedes, Renault va dividir el seu temps en el FP1 entre els pneumàtics més durs i tous.

Entre els deu primers també hi havia els McLarens. Carlos Sainz va ser el més ràpid del duet Woking, tot i reportar alguns problemes amb la DRS del MCL35. Sainz va aconseguir el vuitè lloc, sent més ràpid que Lando Norris per 0,052. Els McLarens van ser els cotxes que més van rodar en els deu primers.

Al 2019 FP1 Ferrari va col·locar els dos cotxes en les primeres posicions. El 2020, la selecció italiana ha lluitat amb el SF1000, sent Charles Leclerc 14è i Sebastian Vettel 15è, tots dos a més d’un segon del temps més ràpid. Curiosament, els dos Ferrari van ser més lents que Kimi Räikkönen amb Alfa Romeo. Pel que fa als pneumàtics, tant Ferrari es dirigia als pneumàtics més durs com els més tous, amb més voltes al compost vermell.

Entre els deu primers llocs, Haas va trobar problemes amb els monoplaces de Romain Grosjean i Kevin Magnussen. Segons l’equip, sembla que els dos VF-20 hauran de canviar les unitats de potència.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments