La casa de Molsheim està pensant a ampliar la gamma oferint una alternativa lleugerament més barata al model existent de 2,5 milions d’euros.
El segon model de la gamma Bugatti podria ser un cotxe elèctric que pot transportar quatre persones i un preu molt inferior, entre 500 Mil i el milió d’euros. Aquesta és la idea que Stephen Wilkelmann, director general de Bugatti, tracta de vendre al consell d’administració del grup Volkswagen.
Per al cap de Bugatti, «la indústria experimenta un canvi important i hem d’aprofitar les oportunitats que existeixen per desenvolupar Bugatti a mesura que la marca continua.»
El problema és convèncer la junta del grup VW de renunciar a recursos per a aquest projecte, i Winkelmann confessa que «ha estat dur!». Per a Bugatti, l’ús de la mecànica elèctrica no és una qüestió d’emissions, sinó un canvi de definició, progrés i innovació. Això és perquè Winkelmann, un cop director general de Lamborghini, vol fer de Bugatti una marca prou viable per sobreviure fora de VW i no arriscar-se a desaparèixer una vegada més. Per fer-ho, haurà de començar a ser cada cop més assequible i amb un rang que toqui els segments on es troba el benefici.
Winkelmann sap perfectament que des de Dieselgate, el grup VW ha estat mirant la seva cartera de marques per trobar maneres de desviar recursos per a la mobilitat elèctrica i la conducció autònoma, cosa que ha fos els recursos a una velocitat impressionant. I el conseller delegat de Bugatti també sap que la marca de Molsheim són el símbol restant de la sorprenent resurrecció de Ferdinand Piech a 1998, amb un cotxe que va costar mil milions d’euros de VW, i va sortir al mercat a 2005, després de molts problemes de desenvolupament.
Al ser un cotxe absolutament exclusiu, no és possible compartir tecnologia ni tan sols parts amb altres models del grup VW, té costos de desenvolupament absurds i es ven a un preu molt alt, els volums són baixos i no té cap benefici en aquest model de negoci. El Veyron, tot i costar 2 milions d’euros, va perdre amb cada venda.
Winkelmann, segons alguns analistes, ha assenyalat que Bugatti ha estat guanyant «diners» i és hora que sigui un model de negoci rendible i no només un aparador tecnològic. I això és evident en la decisió de Winkelamnn de posar fi a tots els intents de mostrar la superioritat de Chiron. Ara toca destacar Bugatti com a marca de luxe.
Chiron té una producció de 500 unitats a 2,5 milions d’euros cadascuna i ara Bugatti té menys de 66 unitats venudes. Actualment, Bugatti produeix 100 unitats a l’any.
Aquí és on Bugatti vol canviar de cara amb el llançament d’un cotxe més barat que augmentaria les vendes a més de 600 cotxes/any. No us sorprengui si Bugatti fa un SUV o un crossover, ja que Stephen Winkelmann va pendrela decisió de produir un SUV en contra de totes les opinions. L’Urus és ja el cotxe Lamborghini més venut.
I no és d’estranyar que Winkelmann està buscant Ferrari. Des de la seva retirada i entrada FCA, Ferrari ha triplicat més que el seu valor i demostra que una marca de nínxol també pot ser potent. A Winkelmann li agradaria un viatge fora del grup VW, però el gegant alemany es mostra reticent.
De qualsevol manera, Herbert Diess, el grup VW, vol que les marques de luxe (Bugatti, Lamborghini i Bentley) aportin una contribució molt més gran al grup. I és per això que Diess té la idea de crear un grup enorme amb Porsche, Bugatti, Lamborghini i Bentley. Winkelmann no està convençut d’això i diu que una combinació d’aquestes marques serà “única en l’univers de l’automòbil”.