TURISMES: Bentley deixa els GT3 per buscar competicions més sostenibles

Bentley finalitzarà el seu programa de fàbrica, retirant-se gradualment de la categoria GT3 en les competicions més diverses. El fabricant, que competeix a l’Intercontinental GT Challenge en col·laboració amb M-Sport, allibera els sis pilots que té contractats actualment.

En una nota, Bentley parla d’un «final natural», seguint els plans de sostenibilitat establerts per l’estratègia Beyond 100. Tot i abandonar l’escena amb la seva estructura de fàbrica al final d’aquesta temporada, acomiadant els seus pilots, Bentley continuarà tenint alguns dels seus equips de clients el 2021 i possiblement els anys següents.

Les 12 hores de Kyalami, previstes per al 12 de desembre, seran l’última cursa oficial de Bentley. Paul Williams, director d’automobilisme de la marca, va explicar:

“Mentre Bentley avança ràpidament per convertir-se en la marca de luxe líder en mobilitat sostenible del món, la categoria GT3 ja no admet l’estratègia, però hi ha alguns canvis emocionants en el sector ara estem avaluant acuradament com l’automobilisme pot donar suport a la marca en el futur ”.

Per al futur, la Fórmula E, Extreme E i els Hypercars del WEC

Paul Williams, director d’automobilisme de Bentley, va revelar citat per Motorsport.com que hi ha diverses opcions a tenir en compte per continuar en la competició:

‘Tenim quatre o cinc coses que estem mirant. No diré què són perquè continua sent una discussió molt oberta. Les opcions en aquest moment són molt àmplies, però el principi és que volem fer motoresport en el futur. Ha de ser sostenible: hem de fer alguna cosa que estigui lligada al que vol fer la marca ’.

Sense entrar en detalls, el director va confirmar que la Fórmula E «és té òbviament en consideració«, amb Bentley implicat en diversos grups de treball de la FIA. L’Extreme EE, amb tot terreny elèctric i prototips són altres possibilitats, segons Williams:

«Probablement diria que la categoria elèctrica-hidrogen seria la més interessant, després el LM Hypercar i, en tercer lloc, el LMDh», va dir sobre el atractiu de futures categories de prototips.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments