Un dels punts en què els consumidors «es queixen» dels cotxes elèctrics és l’autonomia. Tot i això, en aquest capítol la indústria de l’automòbil evoluciona a una velocitat impressionant i, cal dir-ho, ja hi ha diverses opcions al mercat que garanteixen una autonomia suficient per a l’ús diari sense que el conductor comenci a experimentar atacs d’ansietat.
No obstant això, hi ha un altre factor que, molt possiblement, continua endarrerint la transició elèctrica. Parlem del preu de les bateries, una part crucial dels vehicles elèctrics i que continuen tenint un preu elevat quan calculem el cost de cada kWh. En qualsevol cas, l’estudi de Bloomberg demostra que aquestes dades milloren clarament.
De fet, Bloomberg segueix els avenços del preu per kWh des del 2013. Tal com es mostra al gràfic que podeu veure a la galeria, fa set anys el preu per kWh era de 545 €. Amb una forta línia descendent, el 2020 es va assolir la marca de 111 € / kWh, és a dir, estem cada vegada més a prop de superar la barrera de 100 € / kWh.
Aquesta enorme disminució es deu a una producció cada vegada més gran de bateries, que ajuda a baixar el preu. En conseqüència, aquesta disminució ajudarà a reduir el preu dels vehicles elèctrics i els aproparà als valors practicats pels cotxes de combustió pura. Bloomberg també creu que aquest nombre pot baixar significativament en els propers anys amb l’aparició de noves tecnologies, com ara les bateries sòlides.