Tenint en compte algunes de les dificultats logístiques causades per la pandèmia Covid-19, que pot alterar les cadenes de subministrament i viatges, les regulacions esportives de la Fórmula 1 han canviat per oferir la màxima flexibilitat, deixant de triar les pneumàtiques amb 14 setmanes d’antelació a les proves fora d’Europa i 8 setmanes d’antelació per als esdeveniments europeus.
Com es va fer l’any passat, hi haurà una assignació fixa per a cada pilot de dos compostos durs, tres compostos mitjans i vuit compostos tous a cada cursa. Això significa que les opcions i les assignacions es fixaran durant tota la temporada, tot i que Pirelli i la FIA es reserven el dret de canviar la selecció fins a 15 dies abans de cada cursa, si les circumstàncies ho requereixen.
«Anunciar tots els pneumàtics de l’any en aquest moment ajudarà els equips i els pilots en la seva planificació, alhora que permetrà la màxima flexibilitat en cas que el calendari hagi de canviar a causa de les restriccions de Covid-19, com vam veure l’any passat»
Mário Isola, responsable per a Pirelli
«Les seleccions en si són, en general, similars a les de l’any passat (o del 2019, en el cas de les curses que no es van celebrar el 2020), cosa que significa que els equips han de tenir moltes dades, però tenim dues curses en què la selecció tendia a les gomes més toves. El primer és a Azerbaidjan, on el nostre pneumàtic dur C2 no es va utilitzar la darrera vegada, de manera que ara anem amb la selecció més tova de totes: C3, C4 i C5. Després tenim el Brasil, on agafarem el C2, el C3 i el C4 aquest any, ja que el C1 que va ser escollit com l’elecció més dura la darrera vegada no va mostrar un avantatge particularment gran pel que fa al desgast en comparació amb els mitjos. En ambdós casos, la cita més suau podria conduir a una major varietat d’estratègies racials ”.
Mário Isola, responsable per a Pirelli