Aquest any hi ha una nova escala d’ús decreixent del túnel del vent per a proves aerodinàmiques. Un altre exemple que la F1 ha trobat per equilibrar les coses és el temps que es necessita per utilitzar el túnel del vent, un factor especialment important atès que aquest any els equips acabaran els monoplaces del 2022 quan entrarà en vigor la revolucionària regulació l’any vinent.
En poques paraules, com més baix hagi finalitzat el campionat del 2020 un equip, més temps podrà perfeccionar l’aerodinàmica del seu monoplaça 2022, ja sigui al túnel del vent o amb les seves simulacions de CFD (Computational Fluid Dynamics).
Podeu veure exactament com funciona tot a la taula següent: Mercedes té el temps de simulació més curt el 2021, mentre que Williams obté el màxim d’hores d’ús. Per comprendre la diferència, Mercedes en té un 90% el 2021 i un 70% entre el 2022 i el 2025.
Williams té un 112,5% el 2021 i un 115% entre el 2022 i el 2025.
Un altre exemple, per entendre millor el problema: Mercedes en té un 90% el 2021 i el 70% i Ferrari, el 102,5% i el 95%, respectivament. Un altre 12,5% el 2021 i un 25% entre el 2022 i el 2025.