Nyck de Vries va guanyar la primera cursa de la Fórmula E Valencia ePrix que va tenir un final espectacular. Després de reduir l’energia disponible del darrer període de vehicles de seguretat, diversos pilots van acabar consumint tanta o més energia de la que van poder, cosa que va desordenar completament la classificació. Un dels afectats era António Félix da Costa, que havia comandat la classificació des del principi.
La cursa es va disputar sota la pluja al Circuit Ricardo Tormo. Félix da Costa (DS Techeetah) va tenir la pole position i va mantenir el lideratge després que el cotxe de seguretat dirigís el grup a la sortida. El portugués era el primer quan va sortir per primera vegada el cotxe de seguretat a causa d’un incident.
En reiniciar, Félix da Costa no va tenir problemes per mantenir el seu comandament, però el cotxe de seguretat va intervenir ràpidament després d’una nova interrupció. Va ser una intervenció breu i, quan es va reprendre, de Vries (Mercedes) es va enganxar a Félix da Costa.
L’holandès, que per mèrits propis s’havia recuperat, guanyaria després del darrer cotxe de seguretat. Aquest va deixar la pista durant les dues darreres voltes, i l’energia que va quedar en els monoplaces elèctrics va fer que Félix da Costa hagués de frenar molt per complir els límits del consum d’energia.
Com a tal, de Vries, millor, va aprofitar per fer-se càrrec del comandament de la prova, guanyant relativament sense problemes. Igual que Félix da Costa, molts altres pilots van frenar la velocitat per no superar el màxim consum d’energia i diversos també van ser exclosos per superar els límits.
Això va provocar una revolució completa en la classificació. Nico Müller (Dragon / Penske Autosport), que havia abandonat la pista dues vegades, va acabar segon després de creuar la linea de meta a 13.128s de De Vries. En tercer lloc va arribar Stoffel Vandoorne (Mercedes), que, després de començar retrassat, es va beneficiar de la desqualificació dels oponents per problemes energètics. Nick Cassidy (Virgin / Audi) i René Rast (Abt Audi) van tancar els cinc primers.