WEC: Misto en el pròleg a Spa per nova era dels hipercotxes

A l’igual que al matí a Spa-Francorchamps, han estat els cotxes LMP2 els que han marcat el ritme de la sessió de tarda al Pròleg 2021 del WEC.

En temps lògicament més lents que en la qualificació de l’última prova del campionat, l’Oreca 07 – United Autosports #22 de Filipe Albuquerque – Phil Hanson – Fabio Scherer ha marcat la volta més ràpida del dia a 2’04 «822, amb Albuquerque millorant lleugerament el seu propi temps de 2’04″968 establert al matí.

El pilot portuguès està per davant de Job van Uitert, que condueix l’Oreca 07 – Racing Team Nederland #29, que està a només una mil·lèsima de segon del LMP2 britànic.

Els tres primers llocs, tant a la general com en la categoria, els completava l’Oreca 07 – Team WRT #31 de Robin Frijns – Ferdinand Habsburg – Charles Milesi, encara que el cotxe belga ha provocat la neutralització final.

Puede ser una imagen de automóvil y carretera
© WEC

En l’esperada categoria de hipercotxes, l’Alpine A480 nº 36 del trio Matthieu Vaxivière – Nicolas Lapierre – André Negrão ha marcat el quart millor temps de la tarda, quatre dècimes per darrere de l’Oreca – United i per davant del Toyota GR10 nº 8 de Brendon Hartley – Sébastien Buemi – Kazuki Nakajima, que ha acabat sisè.

El cotxe germà #7 de José María López – Kamui Kobayashi – Mike Conway ha passat la major part del dia al seu box, amb dues voltes aquest matí, i sis voltes curtes a la fi de el dia, amb un 17è temps no representatiu. Però això és només el pròleg.

Porsche mana entre els GTE

Sense canvis en la jerarquia de la classe GTE Pro, ja que Porsche han tornat a prendre la davantera amb el 911 RSR #92 de Kévin Estre i Neel Jani, que ha dominat la categoria amb un temps de 2’14″304 (enfront dels 2’14″198 d’aquest matí).

El Ferrari 488 GTE – AF Corse de l’únic pilot present, Miquel Molina, està a més de tres dècimes, mentre que el Porsche 911 RSR – Team Project1 #56 de Ricardo Pera – Egidi Perfetti – Matteo Cairoli és tercer a la categoria, mentre que lidera el grup de cotxes Am amb un 2’14 «740, una volta més lenta que la de el Ferrari – Cetilar del matí.

Puede ser una imagen de avión y al aire libre
© WEC

Siguin Gelael (#28 Oreca 07 – Jota) ha provocat una bandera vermella a principis de la sessió de la tarda, quan s’ha sortit al Raidillon de l’Eau Rouge, després dels dos accidents del #33 TF Sport i del #777 D’station Racing Aston Martin Vantage aquest matí.

Demà estan previstes dues sessions més al Ardenes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments