Els fabricants segueixen investigant la nova normativa híbrida del Campionat de el Món de Ral·lis, però el director de ral·lis de la FIA, Yves Matton, ja ha dit que no espera que s’incorpori una nova marca fins 2024, com a molt aviat.
El WRC iniciarà una nova era l’any que ve quan el campionat llanci el seu reglament Rally1, que produirà cotxes totalment nous amb un sistema híbrid endollable de 100 kW i una cèl·lula de seguretat molt més resistent per protegir el pilot i al copilot.
Hyundai, Toyota i Ford, a través de M-Sport, han reafirmat el seu compromís amb el nou reglament de la sèrie, però s’esperava que hi haguessin més fabricants unint-se al WRC a mesura que aquest donés la benvinguda a la tecnologia híbrida.
Encara que, donat el temps necessari per desenvolupar un programa Rally1 des de zero, l’antic cap de Citroën WRC no espera que hi hagi noves marques fins 2024.
També va admetre que si el WRC no s’hagués compromès a introduir la tecnologia híbrida, corria el risc de perdre a Hyundai, Toyota i Ford.
“Sens dubte, sense la tecnologia híbrida, crec que cap dels actuals fabricants estaria realment interessat a participar en el futur. Necessiten aquesta tecnologia híbrida perquè els ral·lis segueixin sent una bona eina de màrqueting per a ells”
Matton al mitjà anglès Autosport.
“Puc dir-te que alguns altres fabricants estan mirant el reglament i de moment ho estan estudiant. No estan dissenyant un cotxe, sinó que busquen entendre com aquests nous cotxes podrien encaixar en el seu pla de màrqueting”.
“Diria que per a mi 2023 està massa a prop. Crec que el temps i la finestra mínims que necessites per fer alguna cosa són dos anys”.
“Crec que el fet que mantinguin el contacte amb la categoria i demanin més detalls demostra que hi ha cert interès. Si hi ha interès hi ha una mica d’esperança per a mi”
De les tres marques que s’han apuntat a les noves regles de 2022, Ford M-Sport és l’única que no és un fabricant oficial qui està darrera del desenvolupament. No obstant això, l’oval blau ha augmentat el seu suport en els últims anys a M-Sport, que solia dirigir les operacions de Ford al WRC fins al 2012.