DTM: Primera cursa de 2021 a Monza amb noves cares i marques al pòdium

Liam Lawson va guanyar la nova temporada del DTM aquest dissabte a Monza, en un triomf històric ja que és el primer per a un Ferrari al campionat alemany. Vincent Abril i Maximilian Götz van completar el podi per a Mercedes.

Des de la pole position, Abril (HRT / Mercedes) va avançar-se per davant de Daniel Juncadella (GruppeM / Mercedes).

Des del setè lloc, Lawson (AF Corse / Ferrari) es va afanyar per atrapar als cinc primers, passant per davant del Lamborghini (T3) d’Esteban Muth abans de veure retirar-se davant d’ell a Philip Ellis (Winward / Mercedes). Les coses es van calmar al davant durant diverses voltes.

DTM

La seqüència de parades en boxes va començar al final de la cinquena volta i Lawson va entrar al pitlane quatre voltes més tard. Va tornar a la pista amb espai lliure per davant, en una maniobra decisiva. Abril va canviar els pneumàtics a la volta 11 i, en tornar a la pista, no va poder frenar Lawson, que ja tenia els pneumàtics en bon estat de funcionament.

El neozelandès va completar l’avançament al segon revolt a Monza i fins al final va tindre la cursa sota control. Va travessar la línia 1.630s per davant d’Abril, que tampoc va tenir problemes importants per aconseguir el segon lloc per davant de Götz. Alexander Albon, en un altre Ferrari d’AF Corse, va recuperar el terreny per acabar quart, amb Juncadella tancant els cinc primers per davant del millor dels Audi, el de Kelvin van der Linde (Abt Sportsline).

DTM

Diumenge, el torn d’Audi

Kelvin van der Linde va guanyar per primera vegada al DTM, en el que va ser el torn d’Audi en la segona cursa a Monza, Itàlia. Lucas Auer va completar el podi als comandaments d’un Mercedes.

Kelvin van der Linde (Abt Sportsline / Audi), que es va aconseguir la pole position, va resistir l’atac inicial del guanyador de dissabte Liam Lawson (Red Bull AF Corse / Ferrari).

A la segona volta, Lawson va participar en un duel animat amb Nico Müller (Team Rosberg / Audi), i aquesta batalla va permetre a Sheldon van der Linde (Rowe Racing / BMW) unir-se, passant a tots dos en el seu camí cap a Lesmo. Lawson tenia 55 kg de pes de penalització, cosa que va dificultar la seva tasca, fins i tot va perdre el tercer lloc davant Müller.

DTM

Amb tot això a les seves esquenes, Kelvin van der Linde va sortir per davant i després de set voltes va tenir un marge de més de cinc segons. Al final, va travessar la línia de meta 3.355 per davant de Müller.

Auer va ser tercer. El pilot de Winward Mercedes va aplicar una estratègia de pit-stop quan la finestra es va obrir després de la cinquena volta, arribant a la tercera posició després de ser setè a la graella. Sheldon van der Linde va ocupar el quart lloc. Lawson acabava sent només 14è.

Després de la primera ronda, Kelvin van der Linde lidera amb 38 punts, 11 més que Lawson.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments