Pot ser el destí o la casualitat, però que el Ral·li de la Llana acabi a Ripoll no deixa de ser curiós, ja que hi ha un gran lligam amb el passat industrial de la zona en el que el tèxtil tenia un paper cabdal en l’economia del territori.
La Llana ha arribat a Ripoll xafant molt fort. L’arribada del Campionat de Catalunya de la mà del Motor Club Sabadell ha portat sota el braç un grapat de bones noticies. Per la part esportiva la prova ha recuperat un seguit de trams, molts d’ells mundialistes, que faran les delícies d’espectadors i participants. I per un altra part la implicació de totes les institucions de la comarca en el retorn dels ral·lis a les seves contrades.
Per aquesta nova edició el Motor Club Sabadell ha preparat un ral·li amb 4 especials -Capsacosta, Santigosa, Alpens i Llaés-, que es disputaran en dues vegades cadascuna, amb un total de 311,24 km de ral·li, dels quals 101,53 km seran cronometrats.
Les verificacions administratives i tècniques es realitzaran el divendres a la tarda. El parc tancat i d’assistència estaran a Ripoll, que serà el centre neuràlgic on hi passaran tots els pilots i els vehicles participants.
La prova començarà el dissabte a les 09:00 hores al pòdium de sortida des del Monestir de Ripoll, i està previst que finalitzi al voltant de les 22:00 hores. El lliurament de premis serà a la mitjanit de dissabte a diumenge.
Tram a tram
Com ja hem assenyalat, el Ral·li de La Llana es caracteritza per una selecció de trams de primer ordre que a continuació podem coneixer.
Capsacosta és un tram amb baixada, sense accessos intermedis pel públic, però a la part final hi ha una zona molt ràpida amb una paella espectacular.
Santigosa és un dels trams llargs de la prova, amb 15 km , amb accés intermedi per la carretera que ve d’Olot, bona visió per al públic i per marcar diferències entre els participants.
Alpens és un tram molt bonic i més conegut pels pilots i copilots. És el tram més tècnic, amb zones molt espectaculars per als aficionats, amb bon accés per la Riera de Merlès, on hi ha una zona de bar i esbarjo, al Cobert de Puigcercós.
Llaés és l’últim tram, és el més llarg, i és l’únic que no s’ha disputat mai en cap ral·li de velocitat.
Paviment mig asfalt/ mig ciment, corbes revirades i traçat espectacular, amb molta feina per als
copilots.
Inscrits que ens faran aguantar la respiració
Amb 90 equips, l’equip estelar d’aquest ral·li, i un dels motius del per què tothom en parla, és el format pel pilot belga de Hyundai Shell Mobis WRC, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. La parella aterra a terres catalanes amb l’equip 2C Competition per preparar el RallyRACC del mes que ve. La limitació de dies de test dels equips ha fet que Hyundai prengués aquesta decisió per tal de provar durant més dies les configuracions del seu cotxe.
La llista d’inscrits però va molt més enllà, els dos galls, del galliner que és casa nostra, surten amb les ungles ben afilades. Pons – Chamorro i Orriols – Pujolar lluitaran per la victòria al volant dels seus respectius Skoda Fabia Rally2. Amb el dorsal quatre i amb un cotxe de prestacions molt inferiors però sempre incordian als més ràpids Vila i Poch intentaran treure petroli del seu Peugeot 106.
Martínez – Larrosa i el seu BMW M3 seran als trams del Ripollès, igual que Domènech – Brugué i el seu Porsche 997 GT3 RS, l’altre Porsche serà el de Trasserra – Abad, en aquest cas a versió 977 GT3 Cup Rallye
Pau De Las Heras i Gerard Alsina ens deleitaran amb el seu impecable Mitsubishi Evo VI, unitat germana a la d’en Franc Olivé i Ricard Aulet.
Entre els dos rodes motriu trobem en Joan Segú i Alberto Gil i el seu Citroën DS3 R3T, unitat similar a la de Domènech – Marchal. Una unitat francesa d’última generació com és el Peugeot 208 Rally4 estarà a les mans del sempre ràpid i atrevit Pere Rovira copilotat per Carles Planell.
Llista oficial d’inscrits: clicar aquí