L’equip WRT va guanyar aquest diumenge per tercera vegada les European Le Mans Series (ELMS), a les 4 Hours de Spa-Francorchamps, i així va segellar el títol amb Louis Delétraz, Robert Kubica i Yifei Ye a bord.
A les primeres etapes de la cursa, el lideratge pertanyia a l’Oreca #37 de Cool Racing, que començava des de la pole position, amb Charles Milesi seguint a Kubica. Memo Rojas era tercer amb l’Oreca #30 de Duqueine Engineering. A la primera volta es va produir un accident que va obligar a intervenir el cotxe de seguretat, que va implicar el Ligier #6 Nielsen i el Ferrari #66 de JMW Racing.
Els dos principals perseguidors de l’equip WRT pel campionat van quedar fora de qualsevol opció a les primeres de canvi. L’Oreca número 26 del G-Drive es va haver de retirar, amb Roman Rusinov retirant-se a causa dels danys causats pels incidents. Phil Hansen també va tenir problemes al tocar l’Oreca #22 d’United Autosports, quedant-se sense cap esperança en la lluita.
Pel que fa a la resta de categories, DKR Engineering va completar el triomf a LMP3 amb Laurents Hörr i Mathieu Barbuat amb el #4. L’equip va controlar la segona meitat de la cursa i Horr va creuar la línia amb més d’un minut per davant del segon classificat: el Ligier #19 de Cool Racing, que comptava amb Matt Bell, Nicolas Maulini i Niklas Krütten.
A LMGTE, Alessio Rovera, Emmanuel Collard i François Perrodo van portar al Ferrari #88 de l’AF Corse a triomfar. Rovera va acabar amb un marge d’uns 25 segons contra Miguel Molina, que compartia el Ferrari #80 de Iron. Lynx amb Matteo Cressoni i Rino Mastronardi. En tercer lloc, va acabar l’altre Ferrari d’Iron Lynx, amb el trio femení Manuela Gostner, Michelle Gatting i Rahel Frey. El millor Porsche va ser el número 93 de Proton (Felipe Laser / Michael Fassbender / Richard Lietz). L’Aston Martin #95 de TF Sport va ser l’últim de la LMGTE a creuar la línia, amb John Hartshorne, Ollie Hancock i Ross Gunn.