Audi ja no fabricarà híbrids HEV, els autorecarregables convencionals, per fer el salt als que seran cotxes 100% elèctrics, la marca proposa, com a solució pont, la tecnologia híbrida endollable (PHEV).
Aquesta és la que combina el que és elèctric i el que és tèrmic. Zero emissions en ciutat i motor de benzina en llargs recorreguts. Comptarà amb els avantatges de conduir un cotxe elèctric sense preocupar-se de l’autonomia però tindran en un pes i un cost més grans.
Cada marca té una tecnologia pròpia i pot haver-hi diferències significatives segons sigui el mode de recàrrega.
L’energia cinètica i la capacitat de connectar-se al corrent són algunes de les maneres en què es pot carregar la bateria. El motor elèctric està reservat a quan se circula a una baixa velocitat, sent apagat quan se sobrepassa un determinat límit, mentre que en altres casos aquest tipus de propulsor també és emprat en els moments de màxima exigència com un extra amb què assolir millors prestacions.
Aquest probablement sigui un dels motius que més portin Audi a descartar-los i dirigir-se de ple als híbrids endollables abans d’una visió molt més completa i satisfactòria dels que poden ser, en pocs anys, els 100% elèctrics.