ERC: Prèvia Ral·li Liepaja 2022

Les ràpides pistes de terra de l’oest de Letònia, presents al calendari de l’ERC des del 2017, han esdevingut una de les proves més característiques del calendari.

L’acció començarà divendres a Liepeni, amb els entrenaments lliures a partir de les 15 hores, seguits de la important fase de classificació a partir de les 17.15. Una bona posició de sortida és vital en aquest ral·li. Els equips i els cotxes tornaran al centre de Liepāja aquella mateixa tarda per a la sortida cerimonial a partir de les 21 hores.

El ral·li es dirigirà ​​al nord-est de Liepāja dissabte al matí a la ciutat de Talsi. La prova s’iniciarà amb Strazde (9,40 km) i Mundigciems (14,87 km) abans que Kākiši (18,70 km) porti els equips a una assistència remota a l’aeròdrom de Talsi.

A la tarda, el bucle es repeteix abans d’un viatge de 180 km de tornada al parc d’assistència de Liepāja i la parada per passar la nit.

El rutometre de diumenge es dirigeix ​​a l’est de la ciutat amfitriona amb sis cronometrades. Al matí, hi haurà dues passades per Vecpils (20,23 km) la cronometrada més llarga del ral·li- i s’intercala amb Dinsdurbe (6,42 km) abans d’una assistència de 30 minuts.

El bucle final comença amb Tebra (18,71 km) i Podnieki (11,04 km), i Tebra es repeteix una vegada més com a Power Stage que atorga punts extra.

Les 12 cronometrades sumen un total de 181,28 km.

Lluita pel títol

Nil Solans és a 24 punts del líder i pilot del Team MRF Tyres Škoda Fabia, Efrén Llarena, en arribar a la cinquena prova del campionat.

Solans ha guanyat dos ral·lis aquesta temporada, però també en té dos sense puntuar, ja que es va retirar de la prova anterior a Polònia per una fallada de la suspensió i es va perdre el Ral·li de les Açores a principis d’aquest any.

El campionat està lluny d’acabar, però amb els pilots que poden comptar amb les millors set puntuacions d’un total de vuit possibles, el pilot català no es pot permetre cap altra relliscada.

L’exguanyador del WRC Hayden Paddon corre amb un altre Hyundai i tractarà l’esdeveniment com un escalfament per al Ral·li Estònia el proper mes, mentre que l’heroi local Mārtiņš Sesks s’ha actualitzat a un Fabia Rally2 després de les victòries al ERC Open.

Al costat de Sesks i Llarena a l’equip MRF Škoda hi ha Javier Pardo, i el subcampió de Polònia Tom Kristensson també torna al volant d’un KOWAX Racing i20 R5. El pilot del Fabia, Simon Wagner, que va aconseguir un podi a la segona ronda, també forma part de l’equip.

Pep Bassas i Axel Coronado tornen amb l’equip portuguès The Racing Factory al volant de l’Skoda Fabia Rally2 per seguir acumulant quilòmetres i experiència amb el cotxe quatre rodes motrius.

El francès Yoann Bonato torna a l’acció amb un Citroën C3 Rally2 i els líders Simone Tempestini, Simon Wagner i Vaidotas Žala s’han inscrit amb els seus respectius Škoda.

Altres noms a tenir en compte son Ken Torn i Luke Anear en un parell de Ford Fiesta Rally2 i Mikko Heikkilä en un Fabia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments