Els cinc campionats de pilots segueixen en joc a la visita anual del WEC a l’Orient Mitjà, que manté el seu tradicional calendari de final de temporada. I no podria estar més renyit el Campionat Mundial de Pilots d’Hipercars, ja que les dues tripulacions líders de marques rivals arriben a Bahrain empatades a punts.
L’Alpine A480 gestionat per Signatech va començar la temporada de la millor manera possible amb la victòria a Sebring, i Nicolas Lapierre, Andre Negrao i Matthieu Vaxiviere van aconseguir una altra puntuació màxima a Monza per ampliar el seu avantatge de cara al Japó. Però a les 6 Hores de Fuji Alpine no va ser rival per als Toyota GR010 HYBRID, ja que un doblet liderat pel trio guanyador de les 24 Hores de Le Mans #8, Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa, va serun guanyador que s’emporta tot el títol.
L’historial de resultats afavoreix Toyota en aquesta cursa nocturna, la segona de vuit hores del calendari després de Sebring. Ha guanyat set vegades al desert des que el WEC va començar el 2012, amb Buemi al capdavant tres vegades, mentre que Alpine va acabar tercer en les dues edicions de sis i vuit hores de l’any passat. Però qualsevol fallada de fiabilitat, com la que va provocar l’abandonament de la tripulació del #8 a Spa, serà segurament aprofitada per Alpine, que mai no ha acabat per sota del quart lloc aquesta temporada.
El Toyota #7 de Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López es manté en la contesa matemàtica, encara que els campions de 2019-20 i 2021 estan a 26 punts de distància, necessitant que els seus competidors no acabin per assegurar un tercer títol al gir.
Bahrain marca la tercera aparició dels dos Hypercars 9X8 de Peugeot, i la primera oportunitat de veure Nico Muller en acció amb la marca francesa. El veterà pilot d’Audi debutarà aviat amb Peugeot en substitució de James Rossiter, que s’ha retirat de la conducció per centrar-se en el seu nou paper com a director de l’equip de la també marca de Stellantis, Maserati, a la Fórmula E. Formant equip amb Gustavo Menezes i Loic Duval, guanyador a Bahrain en el comiat d’Audi del WEC el 2016, Muller estarà ansiós per causar una bona primera impressió mentre Peugeot busca aconseguir un primer podi en tornar a les carreres de prototips.
A la batalla pel campionat de fabricants, calculada en base al millor classificat de cada fabricant, Toyota té un avantatge de 26 punts sobre Alpine.
Les lluites de classe
No menys ajustada serà la competició de GTE Pro, ja que la classe s’acomiada amb un darrer combat entre els equips de fàbrica de Ferrari i Porsche abans que entrin a la lluita entre els hipercars l’any que ve.
Els actuals campions, Alessandro Pier Guidi i James Calado, amb el Ferrari 488 GTE Evo #51, tenen un avantatge d’11 punts sobre el Porsche 911 RSR-19 #92 de Kevin Estre i Michael Christensen, mentre que el segon cotxe de Porsche també està en lliça. L’ex de Ferrari Gianmaria Bruni, al #91, és a tres punts més enrere i podria convertir-se en el primer pilot a aconseguir el títol en solitari des de Richard Lietz el 2015, després que l’austríac es perdés Monza per un positiu de COVID-19.
L’impuls ha anat d’una banda a l’altra entre els dos fabricants rivals durant tota la temporada, guanyant cadascun dues de les cinc proves celebrades fins ara. Només a Fuji, Pier Guidi i Calado es van convertir en els primers dobles guanyadors de l’any, mentre que el germà Ferrari #52 de Miguel Molina i Antonio Fuoco va limitar els campions de 2018-19, Estre i Christensen, a la tercera posició, recolzant els companys d’equip.
Continua sent massa ajustat, especialment amb l’únic Corvette Racing C8.R dels guanyadors de Monza, Nick Tandy i Tommy Milner, que busquen entrar a la lluita. Tots dos estaran igualment decidits a acabar l’any -i l’era GTE Pro- al capdamunt abans que la marca americana entri a les files de GTE Am l’any que ve, i podrien tenir un paper decisiu en el resultat final.
El punt de la pole també serà molt apreciat. Si el Ferrari #51 aconsegueix el primer lloc, es pot permetre el luxe d’acabar segon i continuar aconseguint el títol.
Ferrari està només un punt per davant de Porsche a la classificació de marques, mentre la marca italiana busca la seva setena corona de fabricants de GT a l’era del WEC. Porsche ho ha guanyat dues vegades abans, l’última a la campanya 2018-19.
Pot ser que Aston Martin ja no tingui presència a GTE Pro, però la marca britànica voldrà el botí del títol de GTE Am per primera vegada des del 2017, amb TF Sport i les esquadres NorthWest AMR, dirigides per Prodrive, lluitant entre elles per l’honor.
El dramàtic accident d’Henrique Chaves a Monza ha estat l’única taca important en una magnífica temporada fins avui per als líders de TF, Ben Keating i Marco Sorensen, que van afegir l’èxit de Fuji a la seva victòria a Le Mans i que ha estat capaç de no han acabar per sota del segon lloc aquesta temporada. Tenen un avantatge de 20 punts sobre els guanyadors de Sebring, Paul dalla Lana, Nicki Thiim i David Pittard, per la qual cosa es poden assegurar el títol si acaben en quart lloc, amb 38 punts disponibles per la victòria a la distància de vuit hores.
Només un contratemps greu impedirà que la tripulació del Jota ORECA #38, formada per Antonio Félix da Costa, Will Stevens i Roberto González, s’asseguri el títol de LMP2. El trio té un avantatge de 28 punts després d’acabar en segon lloc a Fuji la darrera vegada – només es va perdre la victòria per una capbussada a quatre minuts del final – i pot assegurar la corona amb un sisè lloc.
Tot i això, el perseguidor #23 United Autosports ORECA que Oliver Jarvis i Josh Pierson compartiran amb Alex Lynn té molt a dir, ja que l’equip angloamericà busca desfer-se el segon lloc. El Realteam by WRT -amb Ferdinand Habsburg, Norman Nato i Rui Andrade- és a només sis punts de distància, mentre que la victòria a Fuji va impulsar els pilots del WRT a la quarta posició, a dos punts més.
La subdivisió LMP2 Pro/Am també segueix sense decidir-se, amb els actuals campions de GTE Am, Francois Perrodo, Nicklas Nielsen i Alessio Rovera, que encapçalen la classificació. Per assegurar el quart títol de Perrodo al WEC, després de tres triomfs anteriors a GTE Am, la tripulació del #83 AF Corse haurà de defensar un avantatge de vuit punts sobre el trio d’Algarve Pro Racing, Steven Thomas, James Allen i René Binder.
Dijous 10 Novembre 2022
FP1: 10:15-11:45 GMT (12:15-13:45 local)
FP2: 15:30-17:00 GMT (17:30-19:00 local)
Divendres 11 Novembre 2022
FP3: 09:00-10:00 GMT (11:00-12:00 local)
Quali 1: 14:50-15:00 GMT (16:50-17:00 local)
Quali 2: 15:10-15:20 GMT (17:10-17:20 local)
Diumenge 12 Novembre 2022
Cursa: 12:00-20:00 GMT (14:00-22:00 local)