L’equip Richard Mille Racing ha anunciat que deixarà d’operar després de tres anys de competir a la categoria LMP2.
L’esquadra francesa, gestionada per l’equip Signatech i finançada pel fabricant de rellotges suís Richard Mille, es va fundar a finals del 2019 com a plataforma per oferir oportunitats a les dones pilot, però no tornarà l’any que ve.
Va entrar a les European Le Mans Series el 2020 i al Campionat Mundial de Resistència el 2021 amb tripulacions exclusivament femenines abans de transformar-se en una alineació de gènere mixt per al seu programa del WEC d’aquest any.
L’equip va córrer amb el vuit vegades campió del món de ral·lis de la FIA, Sébastien Ogier, a les 24 hores de Le Mans i també va recolzar Lilou Wadoux, que va passar a provar un Toyota GR010 Hybrid a la recent prova de principiants de la post temporada.
L’última carrera de l’equip Richard Mille Racing va ser el final de temporada de les 8 Hores de Bahrain del WEC, on va acabar vuitè amb Wadoux, Paul-Loup Chatin i Charles Milesi.
«El nostre objectiu inicial en crear el Richard Mille Racing Team era causar un fort impacte i destacar la manca d’oportunitats per a les dones pilot»
Amanda Mille, cap del projecte Richard Mille Racing Team.
«Amb una alineació totalment femenina, l’objectiu era portar-les al nivell més alt de l’automobilisme.
«El nostre enfocament i rendiment, que no és inferior al dels nostres homòlegs masculins, va desafiar els prejudicis. A poc a poc, vam desenvolupar el projecte escoltant les nostres conductores.
«Aquest any ho hem aconseguit amb excel·lents i entusiastes pilots al voltant del nostre projecte: Lilou Wadoux, al qual es van unir Charles Milesi, Sébastien Ogier i Paul-Loup Chatin més endavant».
Signatech correrà dos Oreca 07 Gibsons a la classe LMP2 el proper any per a Alpine, en la que serà una temporada de transició ja que el seu cotxe, l’Alpine A480 Gibson LMP1 ja no serà elegible i el seu LMDh basat en ORECA debutarà el 2024 .