TURISMES: El DTM està en venda

L’empresa matriu del DTM, ITR, negocia amb l’ADAC una possible venda de la sèrie. Algunes fonts han indicat que l’organisme organitzador de l’ADAC GT Masters podria fer-se càrrec del campionat, que recentment va completar la segona temporada sota les regulacions de GT3.

Segons el mitjà Sportscar365 l’acord entre les dues parts encara no ha arribat però que sí s’estan mantenint converses.

Actualment estem en converses respecte al proper any. Podem confirmar que estem parlant amb l’ADAC i examinant les possibles sinergies que podríem fer junts en el futur, especialment en benefici dels equips i socis participants.

Comunicat d’ITR

En cas que l’acord es dugui a terme, no és clar què significarà per al futur del DTM. Les dues competicions han tingut un nivell semblant des del canvi del DTM a un reglament de GT3 el 2021.

Els dos campionats també comparteixen un format similar, diferenciat per una tripulació de dos pilots a GT Masters en comparació amb un sol pilot a DTM. El DTM continua sent l’última gran sèrie de carreres de cotxes esportius a Europa que encara no han anunciat públicament el seu calendari per al 2023.

La sèrie ha estat sota el lideratge de Gerhard Berger, deu vegades guanyador de Grans Premis de F1, des del 2017, després d’haver estat nomenat president d’ITR en lloc de Hans Werner Aufrecht, la figura de la sèrie durant molt de temps.

Sota el mandat de Berger, la sèrie va adoptar el conjunt de regles de la Classe 1 i també va comandar la sèrie a través d’un període de declivi els darrers anys abans de l’adaptació de les regulacions de GT3, amb els equips fabricants que van ser pedra angular per al campionat com Mercedes i Audi tancant els seus equips de la fàbrica a finals de 2018 i 2020, respectivament.

La introducció de les regles de GT3 el 2021 va proporcionar un canvi de sort per a la sèrie, amb el nombre de cotxes repuntant i nous fabricants Ferrari, Lamborghini, Porsche i McLaren unint-se a la sèrie i amb Audi i Mercedes també tornant en qualitat de privats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments