En un vídeo al canal de YouTube de la FIA, Xavier Mestelan Pinon, director tècnic de l’òrgan rector mundial de l’automobilisme, parla dels últims avenços en el Campionat del Món de Resistència de la FIA. El francès explica especialment la filosofia que hi ha darrere del concepte de la categoria Hypercar, en què els prototips híbrids i altres no híbrids es comenten.
“La normativa permet ser creatiu pel que fa a totes les noves tecnologies, sobretot amb l’híbrid, però també autoritza cotxes sense tecnologia híbrida. És molt obert. Oferir un alt nivell de rendiment a la pista també és molt important per garantir un gran espectacle per als aficionats, el promotor i els nostres clients. »
Per permetre-ho, la FIA utilitza el famós Balanç de Rendiment, que suposadament aporta un equilibri de nivell entre els diferents fabricants implicats per tal de garantir l’equitat esportiva.
“Només hi ha un equip aerodinàmic, el que significa que els del WEC i de Le Mans són els mateixos, explica el director tècnic de la FIA. També tenim algunes limitacions en termes de potència per evitar una possible guerra de rendiment, especialment a nivell de motor. Així doncs, equilibrem els cotxes i per això disposem d’un sistema per mesurar el parell real de cada cotxe en directe. »
Mesures que es fan gràcies a sensors utilitzats a nivell de l’eix de transmissió dels cotxes. El treball sobre l’equilibri de rendiment es realitza conjuntament per la FIA i l’Automobile Club de l’Ouest (ACO).
“Treballem colze a colze. Els nostres especialistes són capaços de donar suport a les noves tecnologies i eines que estem desenvolupant per garantir un bon Balanç de Rendiment. És una cosa molt complexa. Estem orgullosos de treballar amb l’ACO i de donar suport a una cursa com les 24 Hores de Le Mans.
Sobre l’arribada dels GT3 a les 24 Hores de Le Mans en la nova categoria LMGT3:
“El GT3 permetrà que cada cop més fabricants entrin en aquesta categoria, perquè avui és un dels més populars de la FIA. Tots ells podran unir-se al WEC fàcilment gràcies a aquesta normativa. El motor és un espectacle i veure moltes marques serà molt bo per al futur. »