Checo Pérez signa una gran cursa amb una victòria plàcida i Verstappen recupera fins a la segona posició, Alonso penalitza i acaba quart.
El mexicà Checo Pérez s’ha endut la victòria al Gran Premi de l’Aràbia Saudita per davant del seu company d’equip, Max Verstappen, qui ha protagonitzat una gran remuntada des de la quinzena posició de sortida fins a la segona, quedant-se a poc més de 5 segons del «polesitter». Alonso, tot i acabar en tercer lloc, ha vist com perdia el seu lloc al podi després que la FIA li apliqués una sanció de 10 segons al seu resultat per no complir correctament una sanció.
Checo Pérez defensava avui el primer lloc de la graella, però s’ha vist superat per Alonso al primer revolt després d’una gran sortida de l’asturià. Ràpidament, però, direcció de cursa li ha imposat una penalització de 5 segons al pilot d’Aston Martin per posició incorrecta dins la caixa de sortida, tal com li va passar a Esteban Ocon al passat Gran Premi. A més, Alonso s’ha vist superat amb facilitat per Pérez una vegada el DRS ha estat disponible, deixant l’espanyol sense opcions davant la gran superioritat en velocitat punta del RB19. Tot i l’intent d’Alonso de mantenir-se a menys d’un segon del mexicà, ha acabat distanciant-se més enllà de la zona de DRS, perdent qualsevol possibilitat de seguir el ritme del Red Bull.
Per darrere, tàndem de Mercedes i de Ferrari, amb George Russell davant Lewis Hamilton i Carlos Sainz fent el mateix amb Charles Leclerc, que després de sortir a la dotzena posició ha acabat setè. Max Verstappen, per la seva banda, ha anat sobrepassant els seus rivals amb certa facilitat, fins a col·locar-se en novè lloc quan tot just havia transcorregut un un quart de la cursa. Ha estat llavors quan, a la volta 17, una fallada de frens del pilot d’Aston Martin Lance Stroll ha forçat la sortida del cotxe de seguretat, moment en què els cotxes capdavanters han aprofitat per canviar dels pneumàtics mitjos als durs, per arribar fins al final de la cursa amb una única aturada a boxes.
Hamilton ha estat l’únic a canviar a mitjos, ja que havia començat la cursa amb el compost més dur. Alonso, a més, ha hagut de complir la seva sanció, esperant durant 5 segons abans els mecànics no toquessin el monoplaça. Tot i això, ha mantingut la seva posició a pista davant Russell gràcies al bon marge que havia aconseguit durant les voltes anteriors, on l’Aston Martin ha mostrat un ritme força superior al de les fletxes platejades.
Un cop acabat el període de cotxe de seguretat, un Verstappen molt beneficiat pel moment en què aquest ha sortit, ha continuat remuntant posicions fins a col·locar-se en el segon lloc, a la caça del seu company d’equip, que gaudia d’un avantatge de més de cinc segons i comptava amb la volta ràpida del gran premi en aquell moment. Tot i els intents de retallar la distància amb el seu company d’equip, el vigent campió mundial ha vist com no arribaria a atrapar-lo i s’ha marcat com a objectiu prendre-li el punt extra de la volta ràpida, fet que ha obtingut a l’últim gir del Gran Premi tot i reportar problemes amb el seu monoplaça.
Ha sigut a la volta 48 quan han saltat les alarmes a Aston Martin després que l’escuderia Mercedes comuniqués a Russell, que es trobava a poc més de 4 segons d’Alonso, que intensifiqués el ritme i reduís la distància amb el tercer lloc, ja que tenien sospites que a l’asturià li podrien aplicar una nova sanció. Alonso, per la seva part, ha accelerat també per evitar aquesta situació.
Per desgràcia, tal com s’ha confirmat posteriorment i s’ha evidenciat a la repetició, un dels mecànics d’Aston Martin ha tocat lleugerament el cotxe de l’asturià amb el gat del darrere en el moment de l’aturada a boxes. Per aquest motiu, a Alonso se li ha imposat una nova sanció de 10 segons i s’ha vist relegat a la quarta posició, fet que s’ha anunciat un cop finalitzada l’entrega de trofeus i pel qual Alonso s’ha mostrat molt molest
«No han tingut temps aparentment… La FIA no ha quedat gaire bé, han tingut una hora per comunicar-me la penalització. Veurem el què, l’equip no hi està d’acord [amb la decisió].»
Fernando Alonso, en acabar el Gran Premi
Els pilots d’Alpine, Esteban Ocon i Pierre Gasly, en una clara millora respecte a l’última cursa, han assolit la vuitena i novena posició. Kevin Magnussen, de Haas, ha tancat el top 10 aconseguint un únic punt després d’una gran batalla a pista amb l’Alpha Tauri de Tsunoda.
Gràcies a aquest segon doblet en dos grans premis, Red Bull consolida el lideratge al mundial de constructors amb 87 punts, molt lluny dels 41 de Mercedes i els 35 d’Aston Martin. Max Verstappen, pel que fa al campionat de pilots, surt de l’Aràbia Saudita com a líder per la mínima, amb 44 punts, un més que el seu company d’equip. El que s’ha fet evident en aquesta segona cita del campionat, és que a Red Bull ja no sembla haver-hi un primer i segon pilot, els dos opten a tot. Entre Checo i Verstappen s’ha pogut notar clarament la tensió que hi ha entre ells en diversos missatges de ràdio que ambdós han intercanviat amb els seus respectius enginyers, especialment cap al final de la cursa.
Tot i la penalització de 10 segons d’Alonso, que li ha costat el podi 100 de la seva carrera professional, l’equip de Silverstone sembla cada cop més consolidat com a segona força del campionat, a distància de Red Bull però superant clarament tant Mercedes com Ferrari, que no tenen resposta davant l’implacable ritme dels de Milton Keynes i el sorprenent rendiment d’Aston Martin. Si al Gran Premi de Sakhir Alonso va acabar a 40 segons del segon lloc, en aquest gran premi el marge s’ha retallat a la meitat, mostrant una evolució favorable de l’escuderia de Mike Krack en un circuit que no afavoria precisament les prestacions de l’AMR23. Caldrà veure si en futurs grans premis es manté aquesta tònica i l’asturià pot optar a victòries.