Hyundai aposta per les bateries d’estat sòlid

Hyundai ha presentat una sol·licitud de patent als EUA per a un «sistema de bateries d’estat sòlid equipat amb un dispositiu de pressurització», sent un fabricant més que busca respondre a les preocupacions dels conductors sobre aquest tema.

Són molts els exemples de fabricants que busquen solucions per als seus vehicles elèctrics, principalment pel que fa a les bateries, un dels factors que provoca la major desconfiança dels consumidors en aquests cotxes. Volkswagen ha fet un pas endavant i està més a prop d’introduir bateries d’estat sòlid als seus vehicles, mentre que la Comissió Europea va aprovar l’agost passat, en virtut de les normes d’ajuda estatal de la UE, els 1,5 milions d’euros de l’estat francès per donar suport a ProLogium Technologies en la recerca i el desenvolupament de una nova generació de bateries per a vehicles elèctrics.

Aquest sistema de Hyundai, en cooperació amb els nord-americans de Fatorial Energy en el desenvolupament, pretén que la pressió a cada cel·la de bateria d’estat sòlid es mantingui constant, independentment de les càrregues i descàrregues, amb un líquid que controli aquest factor. Tanmateix, l’electròlit és sòlid, com és habitual en aquest tipus de bateries.

La publicació Electrive.com assegura que l’empresa nord-americana que desenvolupa aquesta tecnologia amb el fabricant sud-coreà, va lliurar l’any 2023 unes mostres de les seves cèl·lules de liti-metall de 100 Ah als fabricants mundials perquè les provessin, sense revelar quines. Tanmateix, hi ha casos de col·laboració entre Fatorial Energy i Mercedes-Benz i Stellantis, a més del treball realitzat amb Hyundai.

Recordem que Toyota, un dels fabricants més grans del món, considera les bateries d’estat sòlid com a part d’un enfocament diferent dels vehicles elèctrics i que en el futur de la mobilitat de l’automòbil coexistiran diversos tipus de bateries. El focus japonès ja se centra en els 1.000 km d’autonomia, amb les bateries actuals, i esperen que el 2027-28, amb les bateries d’estat sòlid, puguin augmentar aquesta xifra a més de 1.200 km, tot i que no volen fixar data per quan això podria passar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments