La presentació del Xiaomi SU7 va ser un èxit a tots els nivells. El primer vehicle 100% elèctric del gegant tecnològic xinès demostra que el mercat té set de noves propostes i que aquest, en concret, va agradar molt.
L’ambició és gran: d’aquí a 15/20 anys, Xiaomi vol entrar al top 5 dels fabricants d’automòbils més grans del món. Aquest primer producte, el SU7, va suposar una inversió de 1.300 milions d’euros, aprofitant tot el coneixement de 13 anys de treball en l’àrea tecnològica.
La forma en què Xiaomi va avançar amb aquest projecte mostra clarament el repte al qual s’enfronten els fabricants europeus. Amb tres anys d’esforç, Xiaomi presenta un producte amb molts punts interessants, provat de manera intensiva, amb 5,4 milions de quilòmetres acumulats, en més de 300 ciutats de la Xina i amb 76 cotxes de prova que recullen dades per millorar el rendiment del producte final.
Xiaomi va presentar el SU7 com el cotxe dels somnis, amb l’última tecnologia, amb un rendiment destacable, bonic i fàcil d’utilitzar, combinant tot això amb qualitat.
El cotxe va ser dissenyat amb un enfocament global, amb comoditat i practicitat de la mà del rendiment. Quina rendiment? 663 CV de potència, 838 Nm de parell, 2,78 s. de 0 a 100 km/h, 10,6 seg. de 0 a 200 km/h, 265 km/h de velocitat màxima i una distància de frenada de 33,3 metres de 100 km/h a 0. L’autonomia anunciada oscil·la entre els 700 km i els 810 km en la versió de gamma alta, amb 510 km d’autonomia amb una càrrega ràpida. 15 minuts. En 5 minuts, pots recórrer 138 km.
La companyia va dir que les comandes van superar els 50.000 cotxes en els 27 minuts des que van començar les vendes i el valor de mercat de la marca es va disparar. Segons Reuters, les accions de Xiaomi van assolir el seu valor més alt des del gener de 2022 el primer dia de negociació des del llançament del cotxe dijous, estabilitzant-se al final de la sessió, afegint 4.000 milions al seu valor de mercat. En el moment més alt del dia, la companyia xinesa tenia una valoració de 55.000 milions de dòlars, a un preu de 17,34 dòlars de Hong Kong, superior al dels fabricants d’automòbils tradicionals nord-americans General Motors (GM.N) i Ford (F.N) amb 52.000 milions i 53.000 milions de dòlars, respectivament.
No obstant això, s’estima que Xiaomi perdrà uns 8.700 euros per cada cotxe venut, amb un preu de llançament de 28.200 euros, això per al mercat xinès.