El Gran Premi que es disputa al Circuit de Barcelona – Catalunya ha estat tradicionalment el lloc on els equips han portat sempre les millores més importants de la primera part de temporada, i tot i que les limitacions de costos han influït en la manera com s’afronten els desenvolupaments, hi ha diverses raons per les quals aquest és un altre cop un cap de setmana interessant a aquest nivell.
En primer lloc, la ubicació del Circuit de Barcelona-Catalunya facilita logísticament la incorporació de noves peces. La fabricació es pot portar al límit amb només un curt vol des de totes les fàbriques fins a la pista.
Tot i que ja hem fet dues curses a Europa –a Imola es van introduir peces noves, però Mònaco és menys popular pel risc de danys– el paddock romandrà al mateix continent durant els mesos d’estiu a partir d’ara.
Barcelona també marca la primera cursa d’un triplet –que també inclou Àustria i Gran Bretanya– i és l’inici de cinc curses en sis setmanes. Això vol dir que si portes una actualització a Barcelona, pots obtenir un bon guany en un curt espai de temps.
Finalment, i aquest també és un motiu molt important, la pista en si és una bona prova general per a qualsevol cotxe, ja que té revolts de velocitat mitjana i alta, posant èmfasi en el rendiment aerodinàmic i proporcionant un traçat fiable per analitzar l’impacte de les peces noves.