El Valkyrie AMR-LMH, que s’espera que entri a la categoria principal d’hypercars del Campionat del Món de Resistència el 2025, ha iniciat el seu programa de proves de desenvolupament.
El Valkyrie AMR-LMH es va veure per primera vegada en pista la setmana passada. Operat per l’equip nord-americà The Heart of Racing i desenvolupat per Aston Martin Performance Technologies ha iniciat el programa de proves a Silverstone i Donington, que hauria de conduir a la seva homologació a finals d’any.
Tres pilots van ser convocats per a aquest primer test d’avaluació: Darren Turner, guanyador de les 24 Hores de Le Mans a la categoria GT1 el 2007 i 2008 (ja amb Aston Martin), Mario Farnbacher, pilot de Heart of Racing Aston Martin a IMSA, i Harry Tincknell, un dels possibles pilots titulars la temporada que ve a l’hypercar britànic.
El prototip utilitza una versió modificada del motor V12 atmosfèric de 6,5 litres construït per Cosworth, que en forma estàndard gira a 11.000 rpm i desenvolupa més de 1.000 CV, però adaptat per complir els requisits de rendiment de la categoria Hypercar. El que més crida l’atenció de les primeres fotos desvetllades és l’enorme aleró del darrere, molt més alt i dret que l’estrany apèndix de la versió AMR Pro.
L’equip The Heart of Racing Team s’encarregarà d’inscriure el cotxe tant al Campionat Mundial de Resistència de la FIA com a l’IMSA l’any que ve. L’Aston Martin Valkyrie AMR-LMH és el primer cotxe de carreres fabricat segons la normativa Hypercar per competir simultàniament al WEC i a l’IMSA.
El britànic és conscient que les perspectives que Aston Martin superi els equips oficials Ferrari, Toyota i Porsche són molt escasses a mitjà termini.
S’espera que aquesta versió de carreres del Valkyrie tingui dues participacions al WEC i una a l’IMSA el 2025. El seu debut en competició hauria de tenir lloc, per tant, a les properes 24 Hores de Daytona (Florida, 25-26 de gener).