El pilot afrontarà el repte amb el Valkyrie Hypercar en una campanya ambiciosa per a Aston Martin
El català Alex Riberas ha estat confirmat com a pilot oficial del Valkyrie AMR-LMH d’Aston Martin per a la temporada 2025. En aquesta nova etapa, competirà al Campionat del Món de Resistència (WEC) i a l’IMSA SportsCar Championship amb l’equip oficial Aston Martin THOR (The Heart of Racing).
Riberas, de 31 anys, ha estat part de THOR des del 2020, aconseguint quatre victòries en la categoria GT Daytona Pro de l’IMSA i una en LMGT3 al WEC. El seu èxit als GT, juntament amb experiència acumulada en curses com les 24 Hores de Le Mans, l’han portat a ser seleccionat per liderar el retorn d’Aston Martin a la classe reina de la resistència, els Hypercar, competint amb el mítics dorsal #007 i #009 en referència cinemtogràfica de James Bond.
El Valkyrie AMR-LMH: la joia de la corona
El Valkyrie, dissenyat amb un motor V12 atmosfèric de 6,5 litres, és l’aposta d’Aston Martin per al seu retorn a la resistència. Aston Martin espera completar la seva homologació a temps per al debut oficial el març de 2025, a les 12 Hores de Sebring.
Amb dues unitats inscrites al WEC i una a l’IMSA, l’estratègia d’Aston Martin és clara: establir-se com un referent tant en curses de resistència. A més, la participació a les dues competicions permetrà una millor distribució dels pilots, tot i l’única superposició de calendaris prevista al maig del 2025.
Un somni fet realitat
Riberas, que va córrer per primera vegada per THOR sota la bandera del Team Seattle a IMSA el 2014, deia: «És un gran honor formar part d’aquest projecte emocionant i continuar amb THOR en el cim de la resistència«.
El company de Riberas serà Tincknell, dues vegades guanyador de les 24 Hores de Le Mans, que s’unirà a l’alineació d’Aston després de jugar un paper clau en el desenvolupament del Valkyrie Le Mans Hypercar com a membre de la llista de pilots de Multimatic Motorsports. L’empresa, amb seu al Canadà, ha estat qui ha co-desenvolupat l’AMR-LMH.
Aston va guanyar la categoria GT1 a Le Mans amb un DBR9 de fàbrica que portava el #009 el 2007 i 2008. Tincknell figura amb el #007 i Riberas amb el #009.
El 2025 promet ser una temporada crucial per a la marca britànica.