La cita tindrà tres grans reptes, la separació de gran part del recorregut entre motos i cotxes, l’etapa de 48 hores i el desert de l’Empty Quarter
Poc més d’un mes abans de l’inici del Dakar 2025 (del 3 al 17 de gener), els organitzadors han detallat el recorregut i els inscrits per a aquesta 47a edició. Aquesta ja serà la sisena edició de la vergonya que es disputa sobre terra saudita, regada per petrodòlars i perdent tot l’esperit que quedava del Dakar original. La dificultat serà semblant, o fins i tot més gran, que durant el Dakar 2024.
Sota el lideratge del director d’ASO David Castera, l’esdeveniment, programat del 3 al 17 de gener, comença amb un pròleg exigent, 12 etapes i una experiència única: la temuda etapa cronometrada de 48 hores, la dura etapa de la marató i les proves extremes a les sorres del mític ‘Empty Quarter’, totes elles culminades amb l’arribada a Shubaytah.
Torna l’etapa de 48 hores
Aquesta etapa, dividida en dos dies, apareixerà durant les primeres jornades de la cursa amb 1.000 km d’especial, en un bucle que es farà al voltant de Bisha. Sense assistència, i sense mitjans de comunicació per saber on es troben en relació amb el progrés de la prova, els aventurers del desert hauran de valer-se per ells mateixos. També es prohibirà l’assistència a AlUla, punt de partida de l’edició del 2024 i que serà l’escenari de la 4a i 5a etapes.
L’Empty Quarter un altre cop protgaonista
El passatge més temut serà, sens dubte, el l‘Empty Quarter, el desert dunar més gran del món. Després de dues aparicions destacades, l’Empty Quarter servirà d’escenari per a les fases finals de la segona setmana.
Però més que la naturalesa del terreny que proposen l’equip de David Castera, és la divisió de determinades proves especials en dos recorreguts diferenciats el que corre el risc de fer molt de soroll aquest hivern (etapes 2, 7, 8, 10, 11).
És a dir, els copilots hauran d’utilitzar els seus coneixements de carrera, almenys els que hauran d’obrir la pista.
Les xifres
– Al 26 de novembre hi ha isncrtis 439 vehicles. En cotxes, hi ha 63 vehicles Ultimate, 54 Challenger (T3), 39 SSV (T4), 2 Stock (4×4 propers a la sèrie, categoria a la qual s’incorporarà Land Rover el 2026),i 19 camions clàssics. El Dakar Future i la seva iniciativa Mission 1000, destinada a promoure l’energia neta, inclourà 3 motocicletes, 1 SSV (el HySe japonès vist el 2024) i 1 camió.