L’equip tindrà la base al circuit francés de Paul Ricard
Genesis, la divisió de luxe de Hyundai, ha revelat els detalls del seu projecte de resistència, incloent-hi el seu primer prototip LMDh, la Genesis GMR-001 Hypercar. La presentació oficial va tenir lloc a Dubai aquest dimecres 4 de desembre, on la marca va confirmar que competirà al Campionat del Món de Resistència (WEC) el 2026 i a l’IMSA nord-americana el 2027 amb dos cotxes en cada campionat.
Una aliança tecnològica amb Oreca
El desenvolupament del xassís de la GMR-001 serà a càrrec d’Oreca, una empresa francesa amb àmplia experiència en prototips, inclosos els d’Acura i Alpine. Aquest hypercar combina l’enginyeria avançada amb el disseny emblemàtic de Genesis, destacant pel color taronja intens del programa Magma, símbol de l’energia i la passió coreanes. Segons Luc Donckerwolke, director creatiu de Genesis, aquest vehicle marca «la fusió de la velocitat i l’elegància«.
Pilots de primer nivell lideraran el projecte
El programa ja compta amb dos noms destacats: Pipo Derani i André Lotterer. El brasiler Derani, guanyador de diversos títols de resistència, s’ha mostrat entusiasmat amb el projecte i amb l’oportunitat de contribuir des de la fase inicial d’aquest gran projecte.
Per la seva banda, Lotterer, triple campió de les 24 Hores de Le Mans i recentment campió del WEC en la categoria Hypercar, veu aquesta col·laboració com una manera de canalitzar la seva experiència i passió en un nou repte.
Un debut a l’ELMS amb IDEC Sport
Abans del seu debut oficial al WEC, Genesis Magma Racing iniciarà la seva trajectòria el 2025 a l’European Le Mans Series (ELMS) amb IDEC Sport. El primer equip estarà format per Logan Sargeant, ex-pilot de Fórmula 1, Jamie Chadwick, triple campiona de la W Series, i Mathys Jaubert, una jove promesa de 19 anys i campió Junior de la Porsche Carrera Cup França 2023. Encara no està confirmat si aquest trio farà el salt al WEC el 2026.
Instal·lacions al Circuit Paul-Ricard
Per reforçar la seva associació amb Oreca i IDEC Sport, Genesis Magma Racing establirà la seva base operativa al Circuit Paul-Ricard, situat a prop de les seus de les dues empreses franceses. Cyril Abiteboul, president de Hyundai Motorsport GmbH, liderarà aquest projecte i destaca que aquesta aposta representa un nou nivell d’excel·lència per al grup Hyundai en el motoresport.