Les figures clau del mundial de ral·lis analitzen la nova normativa WRC27

Els cap d’equip i representants de les institucions veuen amb bons ulls la nova proposta que encara s’ha d’acabar de concretar

El Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) es prepara per a una transformació significativa amb l’aprovació dels reglaments tècnics que entraran en vigor el 2027, coneguts com WRC27. Aquestes normes marquen una fita important en la història de la competició, amb un enfocament en dos pilars fonamentals: la reducció de costos i la flexibilitat en la motorització.

Després de la col·laboració entre fabricants, promotors, equips i la FIA, el reglament es presenta com una resposta a les necessitats d’un sector automobilístic en evolució constant. Les noves normes ofereixen un marc més accessible i flexible per als participants, garantint que el WRC continuï sent rellevant en un escenari marcat per l’avanç de les tecnologies sostenibles.

Amb aquesta nova normativa no només busca mantenir els fabricants actuals, sinó també atraure nous equips i marques, alhora que obre la porta a equips i preparadors més modestos. A més, la normativa garanteix l’emoció de la competició, amb l’objectiu de consolidar la base de seguidors i enfortir el paper del WRC com una plataforma per a l’experimentació tecnològica i la promoció global.

Què hi diuen els equips?

Rallye_MonteCarlo_2023_abiteboul
Nacho Mateo

Els caps d’equip han vist amb bons ulls la nova normativa, destacant que s’ha fet un treball conjunt amb la FIA.

Cyril Abiteboul, president i cap d’equip de Hyundai Motorsport, va declarar:

«Sempre és positiu per als fabricants tenir una fulla de ruta a llarg termini per als campionats que puguem avaluar i millorar conjuntament. Donem la benvinguda als importants esforços que s’han fet per reduir els costos, ja que l’esport necessita estabilitzar-se i desenvolupar la seva base de fabricants. També esperem desenvolupar el valor de l’esport mostrant cotxes espectaculars en formats de ral·lis emocionants per augmentar la base d’aficionats.»

Wilson M-Sport
© Nacho Mateo

Malcolm Wilson, director general de M-Sport Ford WRT, va dir:

«Crec que les regulacions aprovades avui són el camí correcte per al WRC. Necessitem noves inscripcions, més equips i pilots competint al màxim nivell, i aquestes regulacions per al 2027 ho fomentaran. Això ens permetrà donar més oportunitats als pilots joves, cosa essencial per a l’èxit a llarg termini de l’esport, i també és molt important fer que el WRC sigui més assequible, permetent que equips competeixin al costat dels fabricants.»

Latvala Rally Portugal 2024 colin Clark
Nacho Mateo

Jari-Matti Latvala, cap d’equip de Toyota GAZOO Racing WRT, va comentar:

«Hem estat treballant intensament amb la FIA per contribuir tant com puguem a les regulacions de 2027. Creiem que els principals punts del projecte de regulacions estan ben formulats i van en la direcció correcta. Encara creiem que hi ha treball important per fer per finalitzar i millorar alguns detalls, però en aquesta etapa això és totalment normal.»

Què hi diuen les institucions?

El president de la FIA, Mohammed Ben Sulayem:

«Les regulacions que hem aprovat avui són crucials per al creixement a llarg termini del Campionat Mundial de Ral·lis de la FIA. Estableixen les bases per a un futur emocionant amb un enfocament en la contenció de costos, la sostenibilitat i l’augment de la participació al màxim nivell dels ral·lis.»

La presidenta de la Comissió de Ral·lis de la FIA, Pernilla Solberg:

«Vull agrair a tots els membres de la Comissió i al Grup de Treball Tècnic del WRC la gran quantitat de feina que ens ha portat fins aquí. Hem establert objectius clars basats en el que ens deien els competidors, els organitzadors i els aficionats, i això ha donat lloc a un conjunt de regulacions que reduiran enormement els costos i permetran als equips independents competir amb els fabricants, alhora que donaran al WRC la flexibilitat per mantenir-se rellevant independentment dels canvis en el panorama automobilístic. Encara tenim feina per fer, però estic molt emocionada pel futur.»

Peter Thul, director d’Esports del Promotor del WRC:

«Treballant amb la FIA i altres parts interessades, el Promotor del WRC ha estat un contribuent actiu en el procés que ha conduït a aquestes noves regulacions tècniques per al 2027. La reducció significativa de costos és un pas important per mantenir els fabricants actuals al campionat i per animar nous fabricants i marques a unir-se al WRC. Agraïm a tots els implicats del Grup de Treball Tècnic del WRC de la FIA i creiem que ara hi ha una visió clara per al futur.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments