«Les noves regulacions del WRC per al 2027 són inassumibles»

Christian Loriaux, ex responsable del programa del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) de Hyundai, ha advertit en una entrevista al mitjà DirtFish que els terminis per implementar les noves regulacions tècniques per al 2027 són poc realistes.

Aquestes normes proposen mantenir els xassís tubular però adoptant motors, transmissions i frens d’especificació Rally2, i canviant les suspensions MacPherson per doble braç oscil·lant. Malgrat tenir una idea general, encara no s’ha redactat ni aprovat el reglament tècnic complet, fet que impedeix que els equips comencin a desenvolupar els nous cotxes.

La necessitat de més temps per al desenvolupament

Loriaux destaca que l’últim cicle de regulacions, que va culminar amb la presentació del Ford Puma Rally1, va començar amb el desenvolupament dos anys abans de la seva estrena. En aquest context, creu que tenir les noves normes a punt per al 2027 és impossible.

“Per a mi, estar preparat per al 2027 és inviable. No es pot. Cal pensar en el 2028”

Loriaux adverteix que esperar fins al final del 2026 per reconèixer que els terminis són inassolibles només portaria a prendre decisions precipitades.

Regulacions de motors i emissions

Un dels principals reptes és l’adaptació als motors. Les noves normes preveuen utilitzar motors de producció en sèrie en lloc dels motors específicament dissenyats per a curses, com els actuals. Aquest canvi estaria condicionat per les regulacions d’emissions Euro 7, que seran obligatòries per a tots els vehicles nous amb menys de vuit places fabricats a partir del novembre del 2027.

“No podem basar-nos en motors Rally2 perquè les lleis d’emissions canviaran. Els motors actuals no compliran les normatives Euro 7, i no es poden dissenyar regulacions que només durin dos anys”,

Loriaux insisteix en la necessitat de garantir motors vàlids fins al 2032.

El cost com un altre obstacle

A banda dels motors i els terminis, Loriaux qüestiona el límit de costos proposat per a cada cotxe, establert en 345.000 €.

“Aquest cost és irreal; és impossible desenvolupar un cotxe amb aquest pressupost”

Direcció correcta, però amb ajustos necessaris

Tot i les seves crítiques, Loriaux reconeix que les noves regulacions van “en la direcció correcta”. Això sí, considera imprescindible revisar el límit de costos, solucionar la problemàtica dels motors i establir un calendari més realista per assegurar l’èxit de la propera generació de vehicles del WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments