62 cotxes inscrits en una 93a edició de Le Mans plena d’estrelles i marques

16 ex-pilots de F1 formaran part de la graella d’aquesta nova edició de la clàssica cursa francesa

21 cotxes de la categoria Hypercar, 17 LMP2 i 24 LMGT3 formaran la graella d’aquesta edició

L’Automobile Club de l’Ouest (ACO) ha revelat la llista provisional d’inscrits per a les 24 Hores de Le Mans 2025. La 93a edició de la cursa de resistència més prestigiosa del món comptarà amb 62 cotxes a la graella de sortida el dissabte 14 de juny.

Els equips es distribuiran en tres categories: 21 cotxes a Hypercar, 17 a LMP2 i 24 a LMGT3. Una de les principals novetats a la classe reina és la presència de quatre Cadillac, dos d’ells de l’equip Hertz Team JOTA, un de Wayne Taylor Racing i un altre d’Action Express Racing. Porsche també alinearà una tercera unitat després d’assegurar la seva invitació amb el títol de l’IMSA.

Els pilots catalans a Le Mans 2025

L’edició d’enguany tindrà una presència catalana destacada. Entre els pilots confirmats hi ha:

  • Miguel Molina, que formarà part de l’equip Ferrari en la categoria Hypercar amb l’objectiu de revalidar la victòria aconseguida el 2024 amb el Ferrari 499P.
  • Alex Riberas fa el salt amb l’equip Aston Martin a la categoria reina en el debut del projecte Valkyrie.
  • Dani Juncadella amb l’equip TF Sport pilotarà el Corvette Z.06.

Hypercar: vuit fabricants lluitaran per la glòria

Amb 21 vehicles a la classe Hypercar, la competència serà intensa. Vuit marques participaran en la lluita per la victòria:

  • Porsche (4 cotxes)
  • Cadillac (4 cotxes)
  • Ferrari (3 cotxes)
  • Toyota (2 cotxes)
  • Peugeot (2 cotxes)
  • Alpine (2 cotxes)
  • BMW (2 cotxes)
  • Aston Martin (2 cotxes)

El retorn d’Aston Martin a la categoria reina serà una de les grans novetats d’enguany, després de 14 anys d’absència.

24 GT3

24 cotxes de la categoria LMGT3 també seran presents a la gran cursa francesa. A més de les tres invitacions concedides a AWA Racing, un tercer Mercedes per a Iron Lynx i un tercer Porsche de l’equip Manthey, dos Ferrari més faran la seva aparició en comparació amb la graella del WEC: un per a Kessel Racing i l’altre per a Richard Mille AF Corse en el qual Lilou Wadoux pilotarà al costat de Custodio Toledo i Riccardo Agostini.

Diversitat de nacionalitats i més presència femenina

Le Mans 2025 comptarà amb pilots de 33 nacionalitats diferents, amb la representació més alta del Regne Unit (29 pilots), França (22) i Itàlia (18). També destaca l’augment de la presència femenina, amb cinc dones a la graella, encapçalades per l’equip Iron Dames i la francesa Lilou Wadoux en LMGT3.

Una edició amb 16 ex-pilots de Fórmula 1

Le Mans 2025 també tindrà una forta presència d’ex-pilots de Fórmula 1, amb noms destacats com Jenson Button (Cadillac), Mick Schumacher (Alpine), Nyck de Vries (Toyota) i Robert Kubica (Ferrari AF Corse). En total, 16 pilots amb experiència a la F1 formaran part de la graella.

Llista d’inscrits completa: aquí.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments