Pirelli anuncia els compostos per a les cinc primeres curses de F1 de 2025

La temporada 2025 de Fórmula 1 arrencarà el 16 de març a Melbourne amb els mateixos compostos de pneumàtics que el 2024: C3 (dur), C4 (mitjà) i C5 (tou). Aquesta tria s’estendrà també als Grans Premis de la Xina (C2-C4), Japó (C1-C3) i Bahrain (C1-C3), circuits que exigeixen majors exigències tèrmiques i mecàniques. La principal novetat arribarà a l’Aràbia Saudita (18-20 d’abril), on Pirelli introduirà un trio més tou (C3, C4, C5) per promoure estratègies variades.

El canvi a l’Aràbia Saudita respon a l’excés de conservadorisme del 2024, quan 18 pilots van començar la cursa en C3 (mitjà) i 14 van fer una única parada. Amb els nous compostos, Mario Isola, director esportiu de Pirelli, espera trencar aquest patró:

«Volem oferir més opcions. El 2024, gairebé tots van anar a un sol pit-stop. Ara, els C5 podrien permetre estratègies de dos aturades».

La cursa a Djeddah, habitualment ràpida i amb alt risc de bandera groga, podria veure més agitació tàctica amb aquest ajust.

Suzuka i Bahrain: els circuits més agressius

Pirelli manté els compostos durs (C1-C3) a Suzuka i Bahrain per dues raons:

  1. Suzuka: Les forces laterals en corbes ràpides (com la ‘S’ de Spoon) exigeixen pneumàtics resistents.
  2. Bahrain: L’asfalt abrasiu i les altes temperatures provoquen degradació tèrmica accelerada.

Aquests circuits continuen sent proves de resistència pels pneumàtics, motiu pel qual la selecció més dura segueix sent òptima.

La C6: el nou compost

Encara que Pirelli ha desenvolupat el compost C6 (el més tou de la història de la F1), aquest no s’usarà en les cinc primeres curses. La decisió reflecteix un enfocament conservador en circuits on la durabilitat és crítica. Es preveu que la C6 pugui debutar en circuits urbans o de baixa degradació, com Mònaco o Las Vegas, més endavant a la temporada.

  • GP Austràlia (16/03): C3, C4, C5
  • GP Xina (23/03): C2, C3, C4
  • GP Japó (7/04): C1, C2, C3
  • GP Bahrain (13/04): C1, C2, C3
  • GP Aràbia Saudita (20/04): C3, C4, C5

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments