La FIA introdueix noves regles a la Fórmula 1 per evitar ambigüitats

La FIA ha introduït diversos canvis de regles per a la temporada de Fórmula 1 2025, centrats a omplir les llacunes relacionades amb les voltes de formació i els cotxes amb desperfectes per millorar la seguretat i evitar avantatges injustos.

Fins ara, els cotxes que sortien des del pit lane no estaven obligats a participar en la volta de formació. A partir del nou reglament, tots els pilots que iniciïn la cursa des de la línia de boxes han de completar la volta de formació i tornar a boxes abans de l’inici de la competició. Aquest canvi elimina certes estratègies que generaven avantatges injustos en situacions específiques:

  • Voltes de formació addicionals en pista molla: Amb l’antiga normativa, si la cursa començava amb pista humida o es repetia la volta de formació per una sortida abortada, els cotxes del pit lane podien evitar aquestes voltes extra. Ara, han de completar-les com la resta de la graella, evitant aquest benefici estratègic.
  • Consum de combustible en sortides repetides: Quan una sortida era cancel·lada i es feia una volta de formació addicional, els cotxes al pit lane podien aprofitar per estalviar combustible. Això generava una petita avantatge competitiva. Amb la nova norma, aquesta pràctica ja no serà possible.
  • Estratègia de pneumàtics en condicions de pluja: Alguns pilots esperaven dins del pit lane a veure si millorava el temps per sortir directament amb pneumàtics intermèdis, mentre que la resta de la graella es veia obligada a usar pneumàtics de pluja extrema. La FIA ara exigeix que segueixin el mateix procediment que la resta.

Normativa més estricta per a cotxes danyats

La FIA també ha reforçat la regulació sobre cotxes danyats per garantir una seguretat més gran a la pista. A partir d’ara, el director de cursa tindrà l’autoritat per ordenar la parada immediata d’un cotxe si aquest pateix danys estructurals significatius o una fallada mecànica que pugui posar en perill altres pilots o afectar el desenvolupament de la cursa.

Aquesta modificació respon a incidents previs, com el del Gran Premi del Canadà de 2024, on Sergio Pérez va intentar tornar a boxes amb l’aleró posterior destrossat, deixant restes a la pista. Red Bull va rebre una multa de 25.000 euros i Pérez una sanció de tres posicions a la graella de sortida del GP següent

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments