El passat 4 de març, Pere Serrat i Joaquim Vilatarsana, màxims responsables de la Federació Catalana d’Automobilisme (FCA), es van reunir amb Abel García, secretari general del Departament d’Esports, per exposar els reptes del motoresport català. La trobada va marcar un pas endavant en la relació amb l’administració, que va mostrar sensibilitat davant les necessitats del sector.
Fórmules accessibles i aposta pel kàrting
Un dels eixos centrals va ser la creació de propostes esportives econòmiques per a pilots amateurs, amb èmfasi en la continuïtat i la formació inicial a través del kàrting. La FCA subratllà la importància d’atraure i retindre talents des de les categories base, garantint una transició viable cap a competicions superiors.
Projecte per a esportistes emergents al CAR de Sant Cugat
Altres prioritat, però també lligada a l’anterior, va ser el suport als pilots joves. D’aquesta reunió va sortir la proposta d’elaborar un programa per integrar esportistes prometedors al Centre d’Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat, on podrien rebre preparació física, tècnica i psicològica. Una iniciativa que oferiria eines per al progrés dels joves pilots catalans en competicions nacionals i internacionals.
Reivindicació d’infraestructures: Circuit de Barcelona-Catalunya
Un altre punt important tractat durant la trobada amb el Govern va ser la reclamació d’un major accés al Circuit de Barcelona-Catalunya. El traçat català és una peça clau per a proves de base, essencials per a la formació de pilots. També es va destacar la necessitat de potenciar circuits secundaris (kàrting i autocròs) com a escenaris per al desenvolupament de les joves promeses de l’automobilisme català.