El primer prototip dissenyat segons la nova normativa FIA eRally5 arriba amb 280 CV i obre una nova etapa per al ral·li sostenible
Opel ha presentat oficialment el Mokka GSE Rally, el seu nou prototip de ral·li 100% elèctric, desenvolupat sota la nova reglamentació eRally5 de la FIA. Amb 280 cavalls de potència i una arquitectura inspirada en les competicions professionals, el model suposa un pas endavant per a l’electrificació del motorsport.
Aquest vehicle ha estat concebut com a successor tecnològic de l’Opel Corsa Rally Electric, i ha estat dissenyat per competir en el marc de competicions client a escala global a partir del 2026. Tot i això, el seu debut competitiu serà immediat, ja que s’estrenarà aquest cap de setmana a Eindhoven (Països Baixos), en la segona prova de l’ADAC Opel Electric Rally Cup.
Propulsió i components pensats per a competir
El Mokka GSE Rally prescindeix d’elements d’assistència electrònica com l’ABS o el control de tracció, amb l’objectiu de maximitzar la sensació de conducció. El seu sistema de propulsió compta amb 345 Nm de parell motor, un diferencial autoblocant multidisc, transmissió de competició i una bateria de 54 kWh compartida amb la versió de sèrie.
A nivell de suspensions, incorpora amortidors Bilstein, McPherson reforçats a l’eix davanter i un eix posterior rígid amb geometria adaptada als ral·lis. El xassís, de construcció lleugera, s’ha optimitzat per oferir rendiment en trams mixtos, tot mantenint la resistència estructural necessària.
Seguretat FIA i control del sistema elèctric
Com el Corsa elèctric, el Mokka GSE Rally incorpora arcs de seguretat homologats per la FIA, seients específics de competició amb arnès de sis punts, i sistemes de seguretat activa del sistema elèctric. En cas d’accident, el vehicle disposa d’un sistema que desconnecta automàticament l’alta tensió i un extintor amb agent no conductor, proteccions que ja són imprescindibles en ral·lis elèctrics.
A més, es fa un seguiment constant del sistema de 400 volts, amb indicadors d’alarma visuals i sonors en cas de fallada d’aïllament, reforçant així la seguretat tant per als pilots com per als equips d’assistència.
Cap a una nova etapa elèctrica del ral·li
Amb aquesta nova proposta, Opel continua liderant la transició cap a un automobilisme de competició més sostenible, en línia amb les tendències de l’indústria i la nova normativa eRally5, que vol establir una base comuna per al desenvolupament de cotxes de ral·li elèctrics a escala mundial.
La temporada 2025 de l’ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe”, on debutarà el Mokka GSE Rally, compta amb vuit proves a Alemanya, França, Àustria i també amb presència al Central European Rally (WRC) a l’octubre.
Amb el Mokka GSE Rally, Opel vol demostrar que el futur elèctric també pot ser emocionant, competitiu i adaptat als trams més exigents del continent europeu.