Dijous, 14 agost 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Els equips del WRC podran modificar el dipòsit de benzina per evitar nous problemes

Els incidents al Ral·li de Grècia han provocat un canvi puntual al reglament tècnic que permet adaptar els cotxes de la categoria Rally1 a la calor

El Ral·li de l’Acròpolis disputat el mes passat va posar contra les cordes la fiabilitat dels cotxes del WRC. Tres abandonaments —els de Sami Pajari, Gregoire Munster i Martins Sesks— van estar provocats per problemes en el sistema de combustible dels seus Rally1. La causa? Tot apunta a les temperatures extremes, que van arribar fins als 70 °C a l’interior dels habitacles durant l’etapa de divendres.

Aquesta situació, inèdita des del canvi de proveïdor de combustible, ha fet saltar les alarmes entre equips i federació.

Canvi de proveïdor a mitja temporada

Els problemes van coincidir amb el quart ral·li des que TotalEnergies va assumir el subministrament de combustible, substituint P1 Racing Fuels, que havia entrat en fallida. Aquesta transició precipitada ha reduït al mínim el marge per realitzar tests exhaustius amb la nova benzina, cosa que ha pogut contribuir als incidents de Grècia.

Tot i això, la FIA ha descartat problemes amb la benzina i mantindrà TotalEnergies com a proveïdor fins a final de temporada.

Solució temporal sense penalització

Després d’una ronda de reunions tècniques entre equips i federació, s’ha acordat permetre modificacions puntuals en els dipòsits de combustible. Tot i que aquests components estan homologats i, en principi, només es poden canviar amb un “joker” tècnic, la FIA ha fet una excepció: els equips podran introduir canvis per millorar la resistència a la calor sense gastar comodins.

Aquestes modificacions es podran aplicar ja al Ral·li d’Estònia, prova que obre la segona meitat del Mundial.

La FIA, vigilant i oberta a l’adaptació

“La responsabilitat és de cada fabricant, però des de la FIA hem volgut facilitar el procés per garantir la seguretat i la igualtat de condicions”, ha explicat un portaveu de la federació. Amb el canvi de regulació puntual, la FIA també busca recuperar la confiança dels equips, que s’han vist sorpresos per unes condicions que no es van poder simular en proves prèvies.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments