Dijous, 11 setembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Verstappen trenca la ratxa de McLaren a Monza amb una actuació estel·lar

Max Verstappen ha signat una victòria autoritària al Gran Premi d’Itàlia, a Monza, i ha tornat a situar Red Bull en el primer pla de la Fórmula 1.

Després de diversos caps de setmana sense imposar-se, Verstappen ha fet una cursa impecable, rodant sempre amb un ritme inabastable per als seus rivals i deixant els dos McLaren a més de vint segons. Aquest marge és especialment rellevant si tenim en compte la progressió de l’equip de Woking, que ha estat la gran amenaça en les darreres proves. A Monza, però, la realitat ha estat clara: Red Bull continua sent capaç de tornar a imposar la seva llei quan tot encaixa.

Tot i que l’inici de la cursa ha estat complicat per al pilot neerlandès, on s’ha vist obligat a cedir la primera posició per saltar-se la primera xicana, Verstappen ha pogut recuperar el lideratge de la prova i encadenar voltes ràpides per distanciar-se de tots els seus rivals.

McLaren i la polèmica interna

MONZA, ITALY – SEPTEMBER 06: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL39 Mercedes on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 06, 2025 in Monza, Italy. (Photo by Simon Galloway/LAT Images)

El segon i tercer lloc de Lando Norris i Oscar Piastri reforcen el bon moment de McLaren, però també destapen fissures a la gestió d’equip. Un error a la parada a boxes de Norris ha permès que Piastri el superés en pista. Tot i així, des del box es s’ordenava que l’australià cedís la posició al seu company. Una maniobra que pot tenir conseqüències a llarg termini: fins on vol arribar McLaren per evitar “guerres internes”? Els punts són valuosos, però la confiança entre pilots també.

El públic italià present al circuit no ha dubtat a xiular l’entrada del pilot britànic al podi a l’entendre que les ordres d’equip no han beneficiat l’espectacle i la justícia del que s’ha vist durant la cursa.

Ferrari i Mercedes, massa lluny de tot

MONZA, ITALY – SEPTEMBER 06: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF-25 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 06, 2025 in Monza, Italy. (Photo by Zak Mauger/LAT Images)

Charles Leclerc només podia ser quart, sense mai apropar-se al podi ni pressionar els McLaren. La decepció ha estat evident al box de Ferrari, encara més perquè Lewis Hamilton, amb penalització i sortint des de la desena plaça, acabava sisè, just al darrere del Mercedes de George Russell. L’Scuderia continua sense el ritme necessari per lluitar. Pel que fa a Mercedes, la cursa va ser discreta: Russell va mantenir la seva cinquena posició de sortida i Antonelli, tot i mostrar velocitat, va veure’s limitat per una sanció de cinc segons que el relegava a la novena plaça.

Zona mitjana i sorpreses

Un dels grans noms del dia, de nou, és Isack Hadjar: sortida des del pitlane i arribada als punts amb el desè lloc. Una actuació sòlida que dona aire a la Racing Bulls. Alex Albon, amb un Williams renaixent, ha protagonitzat una remuntada notable des de la part baixa fins a la setena plaça. Per darrere, Gabriel Bortoleto ha col·locat el Kick Sauber vuitè i la sanció a Antonelli li ha evitat perdre més posicions.

Ollie Bearman (Haas) i Carlos Sainz (Williams) s’han quedar sense punts. Yuki Tsunoda tampoc trobava ritme al segon Red Bull, en un dia per oblidar. A la cua, Alpine tenia, de nou, una tarda gris amb Gasly i Colapinto tancant la classificació per davant d’un penalitzat Ocon. L’Aston Martin, que havia somiat amb punts, ha vist com Stroll queia al final i Alonso abandonava per una trencadissa de suspensió. I Nico Hulkenberg ni tan sols ha pogut començar la cursa per un problema hidràulic al seu Sauber.

El pes de la victòria 66

Amb aquesta victòria, Verstappen manté viva la seva trajectòria cap als grans registres històrics de la Fórmula 1. Arriba a 66 triomfs en només 27 anys i demostra que, malgrat les dificultats recents, sap guanyar quan més cal. La pregunta és clara: Monza ha estat només un oasi, o és l’inici d’una nova etapa?

POS.NO.DRIVERTEAMLAPSTIME / RETIREDPTS.
11Max VerstappenRed Bull Racing531:13:24.32525
24Lando NorrisMcLaren53+19.207s18
381Oscar PiastriMcLaren53+21.351s15
416Charles LeclercFerrari53+25.624s12
563George RussellMercedes53+32.881s10
644Lewis HamiltonFerrari53+37.449s8
723Alexander AlbonWilliams53+50.537s6
85Gabriel BortoletoKick Sauber53+58.484s4
912Kimi AntonelliMercedes53+59.762s2
106Isack HadjarRacing Bulls53+63.891s1
1155Carlos SainzWilliams53+64.469s0
1287Oliver BearmanHaas53+79.288s0
1322Yuki TsunodaRed Bull Racing53+80.701s0
1430Liam LawsonRacing Bulls53+82.351s0
1531Esteban OconHaas52+1 lap0
1610Pierre GaslyAlpine52+1 lap0
1743Franco ColapintoAlpine52+1 lap0
1818Lance StrollAston Martin52+1 lap0
NC14Fernando AlonsoAston Martin24DNF0
NC27Nico HulkenbergKick Sauber0DNS0
Note – Bearman ha rebut una penalització de deu segons per provocar una col·lisió. Antonelli ha rebut una penalització de cinc segons per una conducció irregular.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments