Dilluns, 22 setembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

El mundial de ral·licròs ja és història

És història, o, pel que es rumoreja des de l’anunci de la revisió de la FIA, es pren una pausa per tal de generar canvis i atraure competidors. Turquia acollia el final de campionat de totes tres categories del certament mundialista i europeu, on no hi ha hagut sorpreses en el resultat, però, per alguns la consecució del tot no ha estat pas bufar i fer ampolles.

Aquesta vegada, els equips de l’Europeu i Mundial s’ajuntaven en les mateixes manègues qualificadores en dissabte per a la conclusió de l’Europeu i per diumenge aquests mateixos serien inclosos com a pilots convidats al mundial per la darrera cursa de l’any.

RONDA 5

KMS – Kristoffersson Motorsport

WORLD RX

Johan Kristoffersson (JK), acostumat a la seva línia dominadora tindria un dissabte atípic amb diverses errades i toc inclòs amb el seu company d’equip OC Veiby, qui matemàticament optava al sots campionat.


JK, finalment va poder recuperar terreny i plantar cara per endur-se la victòria en la primera cita del cap de setmana i posar peu i mig en el seu 8è títol mundial, que tret d’una possible situació dramàtica el diumenge li permetès a Niclas Gronholm treure-li de les mans.

KMS – Kristoffersson Motorsport

EURO RX

Pel que fa a l’Europeu, els Supercars de la categoria continental trepitjaven per primera vegada en anys el circuit d’Istanbul, amb dos favorits al títol, el rus establert a Suissa, Yuri Belevskiy (Audi S1 RX) i el finès, Mika Liimatainen (Hyundai i20) de l’equip PGRX.

La fortuna va estar decantada per Yuri Belevskiy i l’esquadra alemanya de Volland Racing, qui tot i endur-se el títol de l’Euro RX, el seu cap de setmana no ha estat lliure de drama i accidents, atípics en ell.

FIA World Rallycross Championship

La victòria final de l’Europeu a Turquia va anar a parar a un impressionant Damian Litwinowicz qui en el seu any de debut en Supercar ha estat capaç de lluitar fins al final pel títol de pilots. El jove polonès aconseguia el seu primer triomf amb l’Audi S1 de Volland Racing gestionat per AutoMax.


FIA World Rallycross Championship


EURO RX3

Pel que fa als vehicles anteriorment coneguts com a S1600, la conquesta del títol s’ajornava a diumenge amb un cap de setmana força accidentat.

Ja el diumenge, el títol de l’EuroRX3 va anar a parar a les mans del pilot portuguès Joao Ribeiro, qui feia història en convertint-se en el primer pilot lusità en guanyar un títol europeu de ral·licròs.


FIA World Rallycross Championship


RONDA 6 (WRX)

Dia de conquesta de títol mundial i consecució d’objectius de final de temporada, a la vegada que també es posava punt final (de moment) al World Rallycross Championship que només en podrem gaudir un tastet l’any vinent en forma de Copa i només un sol cap de setmana com a tancament de la temporada 2026.

Johan Kristoffersson sense complicacions aconseguia el seu 8è títol, convertint-se en el tercer pilot (per darrere de Sebastien Loeb i Sebastien Ogier) amb més campionats FIA. Una consecució del títol en una cursa on va practicar ordres d’equip deixant-se guanyar pel seu company d’equip OC Veiby per tal d’assegurar el campionat d’equips i el subcampionat de pilots per al pilot noruec.

Finalment, a les finals, OC Veiby tornava a beneficiar-se de l’ajut de JK, qui no li va donar massa feina per emportar-se un nou triomf, i l’últim World RX en un temps. Però, aquest no va ser suficient per endur-se el segon lloc final al campionat de pilots, qui va ser per Niclas Gronholm (CE Dealer Team) qui no va assegurar el seu futur en la disciplina a l’entrevista del podi.


FIA World Rallycross Championship

Per tancar la temporada, Turquia sempre dona bones curses i molta acció, tot un encert tornar a portar aquest circuit al calendari. La temporada ha estat marcada per l’entrada de la FIA com a promotor i les millores que s’han fet notar a la competició. El que ens esperi de cara al futur encara està per veure, però podem ser positius que el que s’ha anunciat fins ara, ens obliga a deixar enrere el pessimisme i creure que aquest esport està lluny de la seva fi.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments