Gran triomf per al pilot català Jan Durán a la primera de les dues curses que es disputen aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya amb motiu de la final del campionat GT4 Europa.
La sortida es produïa amb un error mínim de Rattican, pilot del McLaren d’Elite, qui per uns pocs quilòmetres per hora extra al seu comptador de velocitat abans que s’apaguessin els semàfors vermells rebria una sanció que acabaria amb les seves aspiracions. Des d’aquell moment, Jan Durán heretava el primer lloc de la cursa, després d’haver-se refet immediatament d’un petit ensurt a la primera frenada que resolia aprofitant l’escapatòria d’asfalt per no perdre posicions, però que donaria com a resultat 5 segons de sanció.
Per la seva part, el també català Lluc Ibáñez mostrava un ritme fantàstic al volant del seu Mercedes de NM Competició, en aconseguir des de la cinquena posició de sortida col·locar-se com immediat perseguidor del Jan després d’uns quants avançaments. En ser una cursa de 44 vehicles de la mateixa categoria de potència i característiques alhora en competició, aviat, però no trigarien a produir-se els incidents. Un llarg període de cotxe de seguretat marcava la segona part de la primera meitat de la cursa, el qual obligava a endarrerir la finestra per realitzar la parada reglamentària.
En Jan cedia el volant del seu Toyota al seu company, el ràpid francès Hadrien David, però en haver d’aplicar la sanció de temps durant la parada, aquest sortia en tercera posició. En canvi, en Lluc havia aconseguit una bona gestió que el permetia que el seu company sortís a pista amb el lideratge de la cursa. Lamentablement, però, el ritme de Papadopulos no era el millor, i ràpid es diluïen les opcions de doblet català en anar perdent posicions fins a la quarta posició final per al millor cotxe de l’equip NM Racing de Nil Montserrat.

Sorprenentment, el BMW de Borusan Otomotiv havia aconseguit col·locar-se en segona posició després dels canvis de pilot, i per tant la segona meitat de cursa passaria a ser del més emocionant. Primer, Giorgio Piana superava al Mercedes del company del Lluc, i després li seguia els passos el David. I un cop ambdós vehicles en primera i segona posició, el Toyota Supra no parava d’apropar-se volta rere volta al BMW del pilot italià per acabar-lo superant a poques voltes del final. Així doncs, victòria treballada per la dupla Duràn-David escoltats al podi per Piana-Besler i els pilots del McLaren de Rafa Racing, Davies-Hart, que aconseguien el trofeu després d’una interessant remuntada.
La resta de pilots de casa no han tingut tanta sort, ja que el Javier Sagrera es veia implicat en nombroses batalles per acabar a les portes del top deu, en onzena posició final. El segon cotxe de NM Racing, el de Marc de Fulgencio, havia tingut un bon inici amb un bon ritme protagonitzat pel pilot barceloní, però el seu company ho enviava en orris després del relleu amb una sortida de pista i catorzena posició final. Per la seva part, Max Huber acabaria en la vint-i-dosena posició.
Diumenge es disputarà la segona i última cursa, dins del marc del Festival de la Velocitat María de Villota, en la qual s’espera que molts aficionats puguin gaudir de molt bones batalles en les diferents curses programades.