El Ral·li Europa Central 2025 representa la dotzena i antepenúltima cita d’una temporada de màxima tensió pel que fa a la classificació general del campionat del món de ral·lis (WRC) i, a més, marca el retorn de la disciplina a l’asfalt després de més de tres mesos de proves sobre terra. Organitzat conjuntament entre Alemanya, Àustria i la República Txeca, l’esdeveniment diu adéu després de tres any sense pena ni glòria en el campionat.
L’equilibri a la general de pilots és màxim abans d’afrontar el ral·li amb seu a Passau. Sébastien Ogier (Toyota) lidera el mundial amb 224 punts, tot just per davant del seu company Elfyn Evans amb 222, mentre Kalle Rovanperä, tercer classificat, es manté en la lluita amb 203. Ott Tänak (Hyundai) encara té aspiracions amb 181 punts, seguit de prop per Thierry Neuville amb 166. Aquesta proximitat fa del Rally Europa Central un punt d’inflexió per les opcions de títol de cada equip i pilot.
Itinerari i horaris: tres països en quatre jornades

El ral·li es disputa del 16 al 19 d’octubre, amb parc d’assistència a la bavaresa població de Passau. Mateixa seu que el primer any i que tantes crítiques va rebre per part de tota la caravana del ral·li, ara s’hi torna per aquesta última edició. La prova compta amb 18 trams repartits en quatre dies, totalitzant 306,08 quilòmetres contra el rellotge. La prova inicia a Alemanya, creua la frontera per terres txeques i austríaques, i explora trams tant amples com tècnics i humits, afegint una variable important: la meteorologia d’octubre, sovint inestable i capaç de transformar el grip d’un tram a l’altre.
- Dijous 16/10: Shakedown a Bad Griesbach (4,57 km) i dues passades al tram Golf und Therme (12,83 km).
- Divendres 17/10: 99 km entre trams com Granit und Wald (Alemanya), Böhmerwald (Àustria) i Col de Jan (República Txeca).
- Dissabte 18/10: Fase clau amb 103 km en trams d’asfalt ràpid i canviant entre Made in FRG, Keply i Klatovy.
- Diumenge 19/10: Tancament amb 77,78 km i dues passades per Beyond Borders i Mühltal, trams transfronterers singulars.
Toyota amb mig campionat a la butxaca

Toyota arriba al Rally Europa Central liderant amb mà de ferro tant la classificació de pilots com la de constructors. La formació japonesa pot sentenciar el títol i continuar la seva dinastia, gràcies a l’eficàcia del GR Yaris Rally1 en tot tipus de terrenys i a la regularitat d’Ogier, Evans i Rovanperä, que afronten la prova en lluita directa pel mundial de pilots.
Hyundai arriba amb la pressió d’haver de retallar diferències a Toyota en la classificació de constructors, en un terreny —l’asfalt— on han tingut rendiment irregular el 2025. Tot i això, compten amb Thierry Neuville, guanyador aquí el 2023, i Ott Tänak, que buscaran redimir resultats passats tot i que no suma punts per al mundial de constructors. L’estonià sortirà amb el cotxe de 2024 però amb el motor nou. Veurem si és la combinació bona per poder plantar cara als Toyota.
M-Sport Ford es presenta al ral·li amb Grégoire Munster i Josh McErlean pilotant els Puma Rally1, enfocant la cita com una oportunitat per destacar sobre les cronometrades d’asfalt. Sense opcions reals a la general, l’escuderia anglesa centra esforços en assolir bons resultats parcials i recollir punts que consolidin la seva aposta per la formació de joves pilots i l’evolució del vehicle en una temporada de reconstrucció.
En WRC2, es presenta una inscripció d’alt nivell amb presència de pilots com Jan Solans o Alejandro Cachón (Toyota GR Yaris Rally2), que arribeb amb aspiracions al podi WRC2 i se suma al repte de pilots com o Kajetan Kajetanowicz. La lluita pel títol WRC2 ja s’ha resolt a favor d’Oliver Solberg, la qual cosa multiplica els focus en la batalla pels llocs d’honor finals.
Itinerari
SS | Tram | Hora | Distància | |
Dijous 16 d’octubre (25,66 km) | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Bad Griesbach – Therme | 08h01 | 4.57 | |
SS1 | Golf und Therme 1 (Alemanya) | 14h30 | 12.83 | |
SS2 | Golf und Therme 2 (Alemanya) | 18h05 | 12.83 | |
FLEXI-SERVICE A (Passau) | 19h10 | 45mn | ||
Divendres 17 d’octubre (99,00 km) | ||||
SERVICE B (Passau) | 07h11 | 15mn | ||
SS3 | Granit und Wald 1 (Alemanya) | 08h30 | 10.86 | |
SS4 | Böhmerwald 1 (Àustria) | 09h20 | 15.27 | |
SS5 | Col de Jan 1 (República Txeca) | 11h25 | 23.37 | |
Canvi pneumàtics (Kaplice) | 13h40 | 15mn | ||
SS6 | Col de Jan 2 (República Txeca) | 14h45 | 23.37 | |
SS7 | Böhmerwald 2 (Àustria) | 17h20 | 15.27 | |
SS8 | Granit und Wald 2 (Alemanya) | 18h15 | 10.86 | |
FLEXI-SERVICE C (Passau) | 19h25 | 45mn | ||
Dissabte 18 d’octubre (103,64 km) | ||||
SERVICE D (Passau) | 07h00 | 15mn | ||
SS9 | Made in FRG 1 (Alemanya) | 08h15 | 14.30 | |
SS10 | Keply 1 (República Txeca) | 10h35 | 21.95 | |
SS11 | Klatovy 1 (República Txeca) | 11h35 | 15.57 | |
Canvi pneumàtics (Klatovy) | 12h50 | 15mn | ||
SS12 | Keply 2 (República Txeca) | 14h05 | 21.95 | |
SS13 | Klatovy 2 (República Txeca) | 15h05 | 15.57 | |
SS14 | Made in FRG 2 (Alemanya) | 18h25 | 14.30 | |
FLEXI-SERVICE E (Passau) | 19h45 | 45mn | ||
Diumenge 19 d’octubre (77,78 km) | ||||
SERVICE F (Passau) | 07h00 | 15mn | ||
SS15 | Beyond Borders 1 (Allemagne-Autriche) | 08h25 | 12.37 | |
SS16 | Mühltal 1 (Autriche) | 10h05 | 26.52 | |
SS17 | Beyond Borders 2 (Allemagne-Autriche) | 11h10 | 12.37 | |
CHANGEMENT PNEUS (Rohrbach) | 12h32 | 15mn | ||
SS18 | Mühltahl 2 (Autriche) [Power Stage] | 13h15 | 26.52 |