Dimarts, 21 octubre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Evans pren el comandament del Mundial de Ral·lis a dues proves pel final

El Ral·li d’Europa Central ha tingut un impacte directe en la cursa pel títol mundial. Elfyn Evans, sempre pacient i constant, ha aprofitat una combinació de ritme, resistència i circumstàncies per situar-se líder del Mundial de Ral·lis. L’equip Toyota veu com el campionat arriba al seu tram decisiu amb tres pilots propis al davant, però amb dinàmiques molt diferents.

Sébastien Ogier, fins ara el gran referent, va veure com qualsevol opció de victòria es desfeia quan va impactar contra un arbre a l’especial número deu. Un error mínim, però amb conseqüències dramàtiques per al vuit cops campió del món, que reconeixia haver “forçat un pèl massa” en un tram que semblava sota control.

Rovanperä manté viva la flama

Kalle Rovanperä va signar una actuació impecable. Sense errors, ràpid a cada tram i amb la serenor de qui sap triar el moment exacte per atacar. El seu triomf a l’Europa Central no és només una victòria simbòlica, sinó també un missatge clar: encara no ha marxat. Amb dues proves restants, la diferència amb Evans encara li permet somiar. El finlandès arriba al final de curs amb la pressió del repte i la maduresa que el caracteritza des del seu primer títol.

Evans, el treballador silenciós

Mentrestant, Evans continua amb el seu estil discret, sense fanfàrries ni grans declaracions. La seva conducció metòdica l’ha situat exactament on volia ser a finals d’octubre: líder del Mundial i amb opcions reals de guanyar per primer cop la corona. No ha destacat per un gran moment de velocitat, sinó per la seva constància i capacitat de mantenir-se en peu quan tot s’enfonsa al seu voltant.

El tram final: Japó i Aràbia Saudita

Ara, el Mundial es dirigeix cap a dues proves crucials: el Ral·li del Japó, un altre cop sobre asfalt, i el debut del Ral·li de l’Aràbia Saudita. Evans sap que la pressió serà màxima, però la seva regularitat pot ser la millor aliada. Rovanperä, en canvi, haurà d’arriscar més que mai, i Ogier podria convertir-se en un factor decisiu en l’ordre de sortida de l’última prova.

Toyota, campiona del món

Toyota Gazoo Racing ha tornat a confirmar el seu domini absolut al Mundial de Ral·lis. El constructor japonès ha assegurat un nou títol de constructors al WRC, el cinquè consecutiu i el novè de la seva història, i només a un d’igualar el rècord de Lancia, que en compta 10.

Només Lancia, Citroën o Volkswagen havien encadenat una sèrie tan dominant d’èxits. Els italians van viure la seva època daurada amb el pas dels Grup B als Grup A a finals de la dècada dels 80 i el principi dels 90. Els francesos van viure la seva etapa gloriosa amb Sébastien Loeb a principis de segle, mentre que els alemanys van dominar la dècada de 2010 amb Sébastien Ogier. Ara, aquesta fita situa la marca actual en la mateixa conversa que aquells gegants, demostrant que la seva fórmula —una aliança eficaç entre enginyeria, talent al volant i direcció esportiva— ha redefinit què significa la continuïtat i l’excel·lència dins del WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments