El Mundial de Resistència (WEC) 2025 tanca el teló aquest cap de setmana al Circuit Internacional del Bahrain, on tres marques històriques es juguen l’honor de ser campiones del món. De divendres a dissabte, el desert de Sakhir serà l’escenari d’una batalla d’alt voltatge entre Ferrari, Porsche i Cadillac, amb la calor, la sorra i la nit com a aliades del drama que es podria viure a la pista.
El traçat de 5,412 quilòmetres, amb 15 corbes i quatre llargues rectes, és un autèntic laboratori per a la tecnologia. La combinació de fortes frenades i temperatures elevades posa al límit motors, frens i pneumàtics. I com si no fos prou, la transició del dia a la nit converteix la cursa en un exercici de pura adaptabilitat.
Ferrari, a tocar
Per a la Ferrari, el títol sembla a tocar. Amb una renda de 39 punts sobre la Porsche, la marca de Maranello arriba a Bahrein amb el 499P líder després d’una temporada dominada a l’inici: quatre victòries consecutives que van marcar la diferència. Tot i això, les últimes cites han deixat dubtes, amb només un segon lloc a Austin com a millor resultat recent. Si bé l’avantatge és clar, la pressió també ho és: 66 punts continuen en joc.

Porsche, referència de la resistència, arriba amb l’impuls d’un final de curs potent. El 963 ha progressat constantment, amb victòries a Austin i pòdiums a Le Mans, São Paulo i Fuji. L’objectiu és clar: fer trontollar la consistència italiana. Mentrestant, Cadillac, tercera en disputa però a només 61 punts, s’ha consolidat com un rival incòmode. El V-Series.R ha marcat tres pole positions i una victòria aclaparadora al Brasil —mèrit suficient per mantenir viva l’esperança.
Ferrari també líder entre els pilots
Entre els pilots, la situació és encara més ajustada. Antonio Giovinazzi, James Calado i Alessandro Pier Guidi lideren amb la Ferrari #51, però només 13 punts per sobre de Robert Kubica, Yifei Ye i Phil Hanson, vencedors de Le Mans amb el #83 AF Corse. Els actuals campions, Kévin Estre i Laurens Vanthoor, es mantenen en la lluita, a 21 punts dels líders, mentre que el trio de la Cadillac (Stevens, Nato i Lynn) confia en una combinació de rendiment i sort. La cursa també tindrà un sabor especial: Jenson Button correrà la seva darrera prova oficial, posant punt final a una trajectòria de més de vint anys, amb el seu punt àlgid amb el títol mundial de Fórmula 1 el 2009, curiosament també al Bahrain.

L’altra protagonista silenciosa serà la Toyota. La marca japonesa, campiona el 2024, afronta una temporada sense victòries però amb ganes de reivindicar-se. A Sakhir, territori històricament favorable —deu victòries en tretze intents—, Kobayashi i Buemi buscaran restablir l’orgull d’un equip acostumat a la glòria.
Entre els catalans presents en aquesta cursa hi podem trobar a Alex Riberas amb l’Aston Martin #009, Miguel Molina amb el Ferrari #50 i Dani Juncadella amb el Corvette Z06 LMGT3 de l’equip TF Sport.
Tot per decidir entre els LMGT3
També la categoria LMGT3 promet emocions fortes. Manthey EMA domina amb el Porsche #92, només 11 punts per davant del Ferrari #21 de la VISTA AF Corse. El Corvette #81, que ve de guanyar al Japó, manté opcions reals i podria alterar l’ordre establert si les condicions juguen al seu favor.
L’acció començarà dijous amb els lliures, continuarà divendres amb la classificació i la Hyperpole, i culminarà dissabte a les 14 hores locals amb les 8 Hores del Bahrain. L’endemà, el Rookie Test tancarà oficialment una temporada que ha tornat a demostrar per què el WEC és avui un dels campionats més prestigiosos i complets del món del motor.


