Lando Norris va tornar a brillar al Gran Premi del Brasil. El pilot de McLaren va transformar la seva “pole position” en una victòria autoritària a l’Autòdrom José Carlos Pace, un triomf que el consolida al capdavant del Campionat del Món de Fórmula 1 2025 amb tres cites encara per disputar. Al seu darrere, el jove italià Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) va sorprendre amb una actuació madura i un segon lloc que ja parla del seu futur potencial, mentre que Max Verstappen (Red Bull) va protagonitzar una remuntada impressionant des del pit-lane fins al tercer esglaó del podi.
Tot just apagar-se els semàfors, Norris va protegir la primera plaça davant d’un Antonelli molt agressiu, seguit de Leclerc i d’un Oscar Piastri decidit a mantenir la pressió com a principal rival pel títol. Però una col·lisió múltiple a les primeres voltes va alterar totalment la cursa. Gabriel Bortoleto es va veure expulsat fora de pista per Lance Stroll i va impactar contra el mur, cosa que va provocar la primera neutralització. Alhora, un erràtic Lewis Hamilton va tocar Franco Colapinto i va perdre l’aleró davanter del seu Ferrari, sumant-hi una sanció de cinc segons i un inici de cap de setmana per oblidar.
Piastri es complica, Verstappen demostra qui mana
Després del reinici, Piastri va intentar el tot o res amb una maniobra temerària a la primera frenada, avançant per dins Antonelli i Leclerc. La jugada va acabar malament: contacte múltiple, abandonament immediat del Ferrari i una penalització de deu segons per a l’australià, que veia com se li complicava la lluita pel títol. Norris, impertorbable, va aprofitar la confusió per obrir forat i marcar el seu propi ritme, mentre Antonelli s’assegurava la segona posició i Verstappen començava la seva escalada particular.
El neerlandès, que havia sortit des del pit-lane després de modificacions al parc tancat del seu Red Bull, va demostrar per què segueix sent un mestre de la gestió i del ritme de carrera. En poques voltes ja havia superat la meitat de la graella, combinant atacs quirúrgics amb una estratègia de tres aturades que el va portar fins al quart lloc. Al tram final, amb pneumàtics tous, va avançar George Russell i va caçar Antonelli, però li van faltar voltes per disputar-li la segona plaça.
Darrere del podi, Piastri va salvar un cinquè lloc després de remuntar part del terreny perdut, per bé que la seva sanció i la limitació estratègica el van deixar fora del combat amb Norris i Verstappen. Oliver Bearman, cada cop més sòlid amb Haas, va ser sisè, mentre que Liam Lawson (Racing Bulls) va resistir amb valentia en la setena posició malgrat l’esgotament dels pneumàtics. Gasly, Hülkenberg i Hadjar van tancar la zona de punts després d’un final marcat per un llarg tren de DRS al mig del grup.
Amb aquest resultat, Lando Norris amplia la seva diferència a 24 punts sobre Piastri i 49 respecte a Verstappen. Mercedes, gràcies al doble resultat d’Antonelli i Russell, consolida el segon lloc al Mundial de Constructors davant d’una Ferrari enfonsada després d’un doble abandonament. A Interlagos, però, el missatge fou clar: McLaren controla el ritme del campionat, i Norris ja comença a olorar el seu primer títol mundial.


