El Ral·li 2000 Viratges 2025, cita clau del Campionat de Catalunya de Ral·lis, afronta aquest cap de setmana la seva 64a edició. Manresa acollirà la sortida i l’arribada de la prova, mentre que Artés serà, de nou, el centre neuràlgic de la part esportiva i logística. La prova d’asfalt, organitzada pel Biela Club Manresa, tancarà la temporada del campionat català de l’especialitat i es convertirà, un any més, en l’escenari on es pot resoldre el títol absolut. Tot plegat, en un recorregut renovat que comptarà amb dues jornades, una gran exigència tècnica i una clara mirada al futur: el retorn al Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt (CERA).
La identitat del 2000 Viratges ve de lluny. Des de les dècades dels seixanta i setanta, quan formava part del periple català de ral·lis puntuables per al Campionat d’Espanya, la cursa s’ha guanyat una reputació molt particular. El Biela Club Manresa ha mantingut una organització capdavantera per a una prova que, assentada ara a finals de temporada, és una de les més dures de l’any. La seva extensió, els seus complicats trams —ja mítics— i una meteorologia sovint capriciosa, com sembla que serà aquest cap de setmana, en són els ingredients principals.
Una edició a examen

Per al 2025, el Biela Club Manresa ha dissenyat una edició amb un objectiu clar: demostrar capacitat organitzativa i qualitat esportiva per aspirar a reentrar al calendari del CERA 2026. La prova es planteja com una mena d’examen en directe per evidenciar que el ral·li és capaç de suportar l’estructura i les exigències d’un campionat estatal sense renunciar a la identitat pròpia, construïda al voltant de les carreteres del Bages.
El format d’aquesta 64a edició presenta un esquema compacte però intens. La cursa es disputarà entre el divendres 21 i el dissabte 22 de novembre. L’itinerari inclou un total d’onze trams cronometrats i supera els 105 quilòmetres de velocitat, repartits en sis seccions. Les dues primeres seran divendres a la nit i les quatre restants es disputaran durant la jornada de dissabte.
L’acció començarà a les 20:25h de divendres per recórrer els 8,36 km del tram de Castellfollit del Boix; tot seguit es disputarà la primera de les tres passades programades pel tram de Vilaredes, i la jornada clourà prop de la mitjanit amb una segona passada per Castellfollit.
La prova es reprendrà dissabte al matí amb dues seccions formades per Vilaredes i Castelladral, que es disputaran en dues ocasions. Després de l’aturada del migdia, la prova encararà la recta final amb dos trams mítics, Navarcles (8,82 km) i El Pont de Vilomara (6,75 km), que també es repetiran dos cops.
Molts campionats a punt de decidir-se

Des d’un punt de vista esportiu, el 2000 Viratges 2025 es presenta decisiu per definir la classificació general del Campionat de Catalunya de Ral·lis. Diversos equips arriben al Bages amb opcions reals i els trams no admetran marge d’error.
Albert Orriols arriba a l’última prova sobre asfalt amb el títol d’aquesta superfície assegurat després del RallyRACC, però ara el pilot de Vic vol sumar també un nou títol absolut. Orriols té un marge de 26 punts respecte al seu principal perseguidor, Marc Comas, amb dues proves per disputar-se. El vigatà, que acumula quatre victòries al 2000 Viratges (2022, 2021, 2017, 2013) i coneix la prova al detall, es postula com el principal candidat al triomf final.
A la llista d’inscrits destaquen Marià Parés i Pere Requena amb un Skoda Fabia Rally2, mentre que Xavi Domènech i Susanna Cercadillo tornaran amb el Porsche 911 GT3 a donar guerra per l’asfalt manresà. Alejandro i Laura Santacatalina estaran a la sortida amb un Peugeot 208 Rally4, mentre que el rapidíssim Sergio Garcia, acompanyat d’Ariadna Martínez, buscarà fer-nos gaudir amb el Citroën AX. Caldrà seguir de ben a prop la lluita a tres bandes entre els BMW M3 E30 de Martínez-Ramírez, Dude-Muntadas i Castañé-Garcia.

El VolantRACC arriba en una situació molt diferent de la de l’any passat per al seu líder, Kilian Santana. El pilot canari compta amb 18,5 punts d’avantatge sobre el seu principal perseguidor, Pere Rovira. El pilot de Mollerussa ha retallat distàncies gràcies al seu incontestable triomf al RallyRACC (prova amb coeficient multiplicador), però Santana té un bon marge per proclamar-se campió de la 47a edició del trofeu. Tot i que Comellas-Tort arriben ja sense opcions en tercera posició, sortiran amb ganes de treure’s l’espineta de l’abandonament en l’última prova.
A la Promoció, Mario Fernández arriba liderant amb 88 punts, 13 més que Ian Vallbé i 22 més que Èric Banús; tots tres sortiran amb un Citroën Saxo VTS 8v en una prova on segur que les diferències seran mínimes.
Més enllà del resultat d’aquesta edició, el 2000 Viratges 2025 es juga una part de la seva pròpia evolució. L’organització vol demostrar que és capaç de complir els estàndards que exigeix una cita del calendari estatal, mantenint alhora el vincle amb la Catalunya Central que ha definit la seva història.
Itinerari – horari
| TC | Tram | Distància (km) | Hora |
|---|---|---|---|
| Divendres 21/11 | |||
| TC1 | Castellfollit del Boix 1 | 8,36 km | 20:25 h |
| TC2 | Vilaredes 1 | 11,60 km | 21:08 h |
| TC3 | Castellfollit del Boix 2 | 8,36 km | 23:05 h |
| Dissabte 22/11 | |||
| TC4 | Vilaredes 2 | 11,60 km | 10:43 h |
| TC5 | Castelladral 1 | 11,24 km | 11:13 h |
| TC6 | Vilaredes 3 | 11,60 km | 13:15 h |
| TC7 | Castelladral 2 | 11,24 km | 14:10 h |
| TC8 | Navarcles 1 | 8,82 km | 16:40 h |
| TC9 | Pont de Vilomara 1 | 6,75 km | 17:15 h |
| TC10 | Navarcles 2 | 8,82 km | 18:50 h |
| TC11 | Pont de Vilomara 2 | 6,75 km | 19:25 h |

