Objectiu ambiciós el d’Isidre Esteve per aquest Dakar. Vol acabar entre els 15 millors, o això intentarà juntament amb el seu copilot, Txema Villalobos, i el Repsol Rally Team, en l’edició 2020 que començarà el 5 de gener a l’Aràbia Saudita.
L’equip Repsol, que es va presentar ahir, competirà en aquesta edició, després de 10 anys disputant-se a Sud-amèrica, se celebrarà per primera vegada a l’Arabia Saudita. Tindrà un total de 12 etapes amb 7.800 quilòmetres, dels quals 5.000 seran cronometrats.
Isidre Esteve es va sorepndre pel canvi d’escenari i li va costar un dies assimilar-ho per les grans edicions que es van disputar a Sud-amèrica, això si, va admetre que “el Dakar necessita estabilitat i planificació”. Amb l’objectiu clar i ambiciós, l’equip Repsol vol quedar entre els 15 millors classificats, després d’acabar per damunt del top20 en les edicions anteriors.
“Creiem que podem ser al top-15 al final del ral·li, sabem que el dia de la sortida hi ha 20 o 30 equips i cotxes millors que nosaltres, però després cal fer una gestió d’aquells 15 dies de carrera, i pel que hem vist i pel que vam fer al Marroc podem se-hi.”
L’equip ha decidit mantenir el mateix cotxe per millorar-lo i evolucionar alguns apartats per aquest nou repte del Dakar. Les principals millores han vingut en les suspensions, pneumàtics i diferencials. Esteve comentava: “No té res a veure amb el cotxe amb què vam començar el 2018.” El pilot de Lleida tornarà a utilitzar el coixí intel·ligent Nubolo i els comandaments adaptats a la seves necessitats.