Un repte dur per a Citroën al WRC Rally de Turquia 2019

L’equip Citroën Total World Rally Team torna a Turquia, país en el qual va guanyar el seu primer ral·li de terra al WRC l’any 2003 amb el Xsara WRC. Els seus dos pilots i copilots, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia i Esapekka Lappi – Janne Ferm, estan decidits a emular l’èxit dels seus cèlebres predecessors. Per a això, hauran de superar els camins de terra increïblement aspres de l’onzena ronda del campionat mundial.

Després d’acabar l’edició de l’any passat amb cinc scratchs, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia van demostrar una vegada més la seva capacitat innata per adaptar-se als nous trams. Per tant, no hi ha dubte que tornaran a estar entre els favorits en el Ral·li de Turquia d’aquest any, el segon que se celebrarà a Marmaris, després de Kemer (2003, 2004, 2005, 2006 i 2008) i Istanbul (2010).

Decidits a lluitar amb ungles i dents per defensar el seu títol, els sis vegades campions del món també poden recórrer a la seva considerable destresa, una qualitat que sol ser crítica en aquest tipus de proves, en les que no tot és qüestió de pura velocitat. En tercer lloc en l’ordre de sortida, la tripulació francesa tindrà una bona traçada mentre intenten treure el màxim profit de la C3 WRC.


Bocabadats per la seva impressionant actuació sobre terra a Finlàndia, on van quedar segons, Esapekka Lappi i Janne Ferm han donat un gran pas endavant en la gestió de la C3 WRC en aquesta superfície. Els finlandesos, que en 2018 volen tornar a demostrar el seu talent sobre terra aquest any. Tractaran d’adoptar un enfocament intel·ligent, trobant l’equilibri adequat entre atacar i no ficar-se en problemes. Sempre i quan els que estan més amunt no deixin moltes roques afilades al mig de la pista, començar en la novena posició a la carretera vol dir que han de tenir traçades més netes i una millor adherència.
Per tal de preparar-se el millor possible per a aquesta prova tan exigent, l’equip Citroën Total World Rally Team es va dirigir a Grècia en els trams que es van utilitzar en el Ral·li de l’Acròpolis per a uns test prèvis a la prova, en camins considerats durant molt de temps com el punt de referència pel que fa a la terra. Els tècnics de Citroën van passar quatre dies treballant especialment en els sistemes d’amortiguadors del C3 WRC, tractant de millorar la seva capacitat per fer front a les irregularitats de la superfície, alhora que tenien cura dels pneumàtics als camins turcs de terra, increïblement rocosos.
 

citroen finlandia


REACCIONS
Pierre Budar, Director de l’equip Citroën Racing


«Després que l’edició de l’any passat sorprengués a tothom per les exigències a què s’enfronten els cotxes, aquest any som molt conscients del repte que tenim per davant a Turquia i ens hem preparat per a això. En particular, vam tenir algunes sessions de prova productives en algunes dels trams més exigents de Grècia. La fiabilitat tindrà un paper clau aquest cap de setmana, igual que la capacitat de no ficar-se en problemes. Depèn de nosaltres assegurar-nos que estem en el nostre millor moment, perquè estem decidits a tornar al podi i lluitar dur pel campionat «.


Sébastien Ogier, pilot de Citroën Total WRT


«Els trams de l’any passat van ser sens dubte les més dures que he hagut d’afrontar en tota la meva carrera. La tripulació que va guanyar no va ser la més ràpida, així que potser hàgim de adaptar el nostre enfocament aquest any, especialment perquè ja no ens podem permetre cap error en el campionat. les proves han anat bé, en carreteres que ens han proporcionat el tipus de dificultats a què ens enfrontarem aquest cap de setmana. Espero que les bones sensacions que hem tingut en els entrenaments continuïn en el ral·li «.
Esapekka Lappi, pilot de Citroën Total WRT
«Cal utilitzar el cap en aquest ral·li i entendre quan és possible empènyer i quan és millor treure el peu de l’accelerador i tenir cura del cotxe. No és necessàriament el meu tipus de ral·li favorit, però si som capaços de combinar resistència, fiabilitat, una mica de velocitat i una mica de sort per evitar les punxades, llavors no hauríem d’estar molt lluny d’aconseguir un bon resultat «.

XIFRES CLAU
 
– 17 especials cronometrades que cobreixen un total de 309,86 km
– 78,30 km/h la velocitat mitjana dels guanyadors de l’any passat, que va ser la més baixa – de tot el campionat de 2018.
– 34 graus Celsius, la temperatura màxima prevista a Marmaris per a la setmana del ral·li
– 4 victòries a la general amb el Citroën en set participacions al Ral·li de Turquia: 3 amb el Xsara (2003, 2004 i 2005) i 1 amb el C4 (2010).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments