El cotxe més esperat de l’any ja és realitat. Volkswagen per fi va revelar la setmana passada tots els detalls del nou Golf , el model més venut d’Europa i que estrenarà en les properes setmanes res menys que la seva vuitena generació. En aquest article t’expliquem tots els seus secrets i novetats. Avui ens aturem en les que són seves noves i més interessants versions: les «més elèctriques» ETSE i eHybrid .
El Volkswagen e-Golf 100% elèctric desapareix de la nova gamma del compacte, que deixa lloc així per a un nou cotxe: el VW ID.3. No obstant això, que aquest nou ID.3 acapari la seva mobilitat 100% elèctrica no vol dir que la gamma Golf no s’electrifiqui: al contrari, afegeix ara noves variants eficients molt interessants.
VW Golf GTE 2020
Així són els nous VW Golf ETSE
Arrenquem amb els nous VW Golf ETSE , una de les grans novetats que introdueix la marca en el seu nou compacte i que es traslladarà a molts nous models del grup alemany que es presentaran pròximament. Sota aquesta nova denominació es presenten els nous Golf amb tecnologia d’hibridació lleugera, tots des d’ara amb la etiqueta ECO de la DGT . I diem tots, perquè hi haurà diferents variants de potència. En concret, sota aquesta denominació arribaran els 1.0 ETSE de 110 CV , 1.5 ETSE de 130 CV i 1.5 ETSE de 150 CV .
Aquestes noves versions es conformaran amb el motor de gasolina ja conegut, al qual s’acobla 1 nova arquitectura de 48 volts amb l’objectiu que un motor d’arrencada-generador de petita potència extra al cotxe en moments puntuals, com en iniciar la marxa o en trepitjar de cop l’accelerador mentre el turbo agafa revolucions. Sempre carregant-se partir de la recuperació de l’energia en fases de desacceleració.
VW golf 8
Acoblats amb aquestes versions ETSE sempre amb un canvi automàtic de doble embragatge DSG7 de 7 velocitats , també permetran aquests Golf rodar molt de temps per inèrcia i amb el motor apagat. Així, amb totes aquestes novetats, Volkswagen assegura que aquestes noves variants ETSE podran estalviar fins a un 10% en els seus consums, respecte a les mateixes versions TSI convencionals de gasolina .
Així són els VW Golf eHybrid
Però, com ja hem avançat, no quedaran aquí les novetats elèctriques del nou Volkswagen Golf. Al costat de les noves versions ETSE micro-híbrides, arribaran noves variants híbrides endollables . I, de nou, parlem en plural, perquè per primera vegada el compacte alemany comptarà amb dues versions amb aquesta tecnologia.
VW Golf 8: així és el seu interior
Neix així en el nou Volkswagen Golf la versió anomenada eHybrid . En aquest cas es tracta del nou híbrid endollable d’accés, el menys potent, que tindrà 204 CV de potència . Amb un motor de gasolina 1.4 TSI i amb una nova bateria de ions de liti amb més capacitat que abans ( 13 kWh ). Gràcies a això, el seu autonomia 100% elèctrica puja de 50 a 67 km .
Per sobre d’aquest nou Golf eHybrid apareixerà ara el nou Golf GTE , que en aquesta ocasió consta del mateix motor de gasolina, però amb un propulsor elèctric amb 30 kW més , de manera que la potència total s’incrementa fins als 245 CV . Més enfocada cap a l’esportivitat, tanca així per tant una nova gamma al Golf d’allò més completa.