ITR ANUNCIA NOUS TROFEUS DTM PER A COTXES GT

A partir del 2020, l’organització del DTM, ITR, portarà a terme la seva pròpia sèrie de carreres per a cotxes GT de gamma mitjana com a part del programa de curses del DTM a Alemanya i el Benelux. El’Trofeu DTM ‘, obert als equips i pilots internacionals, comptarà amb dues sessions d’entrenaments lliures per cap de setmana de carrera els divendres, i una sessió de classificació de 20 minuts i una cursa de 30 minuts cadascuna els dissabtes i diumenges .

Podran participar pilots i equips amb cotxes de GT amb especificacions pròximes a les de sèrie que siguin elegibles per a les categories E2-SH i E2-SC de la FIA de tots els fabricants. Gairebé totes les marques representades en l’esport del motor tenen un cotxe GT corresponent amb una potència de 400 a 500 CV en la seva cartera, entre les quals destaquen Audi, BMW i Aston Martin, tots ells representats a la DTM, però també marques com Mercedes -AMG, Porsche, McLaren, Ford, Chevrolet, Lotus, Jaguar, Toyota i Nissan.

Per tal de garantir la paritat esportiva, ITR determinarà l’especificació de tots els tipus de vehicles participants abans de l’inici de la temporada, a partir dels quals es realitzarà la classificació bàsica dels diferents models. El Balanç of Performance (BoP) resultant, utilitzat en moltes categories de carreres de GT, tindrà en compte cadascun dels diferents conceptes de vehicle per assegurar que la graella de sortida estigui el més equilibrada possible.

Una sèrie per a joves ambiciosos i professionals experimentats

«Amb el Trofeu DTM, estem creant un campionat atractiu tant per al jove pilot ambiciós com per al professional experimentat», va dir el director general de ITR, Achim Kostron. «L’oportunitat de competir amb vehicles GT amb especificacions pròximes a les de sèrie -una categoria recolzada per una gamma diversa i atractiva de fabricants internacionals d’automòbils- donarà lloc a una sèrie fantàstica que gaudiran tant els aficionats com els competidors».

Hi haurà tres categories de campionat dins del Trofeu DTM: una per a pilots, una altra per equips i una categoria junior per pilots de 22 anys o menys (nascuts el 1998 o més tard).

Les classificacions dels pilots, comuns en moltes altres sèries de GT, no existiran en el DTM Trophy. La norma mínima d’entrada s’estableix en la Llicència Internacional D. Els punts s’atorgaran de la mateixa manera que en el DTM: el guanyador rep 25 punts fins a un punt en la 10a posició. I, igual que al DTM, es concediran punts als tres primers classificats: 3-2-1.

Sèries per competir en totes les proves alemanyes del DTM

La inscripció per al nou trofeu DTM s’obre el 6 de novembre de 2019 i finalitza el 11 de març de 2020. La quota d’inscripció és de 27.000 € més IVA per participant. En la seva primera temporada, el Trofeu DTM tindrà lloc en set caps de setmana de carreres DTM: Zolder (24-26 d’abril), Lausitzring (15-17 de maig), Anderstorp (12-14 de juny), Norisring (10- 12 de juliol), Assen (4-6 de setembre), Nürburgring (11-13 de setembre) i Hockenheimring (2-4 d’octubre).

A principis d’octubre, el ITR va anunciar que, a més de la Sèrie W, la DMV GT & Touring Car Cup (DMV GTC) anirà en el projecte de llei de suport del DTM la temporada que ve. El GTC del DMV és una sèrie de carreres establerta a Alemanya per als equips clients. En el futur, aquesta es desenvoluparà com la categoria per acomodar cotxes de categories com GT3, Porsche Carrera Cup i Lamborghini Huracan Super Trofeu, que competeixen en un sol camp però es classifiquen per separat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments