La conducció autònoma no serà ciència-ficció, serà molt actual . Això és el que pretenen diversos fabricants d’automòbils, entre els quals s’inclouen el propi Grup VW , que acaba d’establir la nova filial VW Autonomy (VWAT) GmbH com a centre de excel·lència i perfeccionament de la tecnologia de la conducció autònoma.
L’objectiu no és només desenvolupar i perfeccionar la conducció autònoma, sinó també possibilitar la seva implantació en models reals de producció. El nou centre d’excel·lència VWAT donarà nous passos en el desenvolupament de la conducció autònoma de Nivell 4.
Aquest centre d’excel·lència VWAT tindrà seus a Munic i Wolfsburg (Alemanya), Silicon Valley (Estats Units) i la Xina . Aquesta filial VWAT serà dirigida per Alexander Hitzinger, vicepresident sènior de conducció autònoma del Grup Volkswagen.
El passat estiu, el Grup Volkswagen va anunciar una col·laboració més estreta en l’àmbit de la conducció autònoma amb Ford. En aquest acord s’inclou la participació en la companyia ARGO AI, especialitzada en el desenvolupament d’instruments per a la conducció autònoma. Un dels objectius principals de VWAT se centrarà en la enginyeria de sistemes i a la industrialització, tot això perquè el sistema de conducció autònoma SDS es pugui implantar en els models de producció de les diferents marques del Grup VW .
Alexander Hitzinger explica els objectius de VWAT :
«Preveiem que els sistemes de conducció autònoma s’emprin a gran escala en l’àmbit comercial a mitjans de la propera dècada «.
«Volem establir Volkswagen Autonomy com a companyia tecnològica global, on puguem ajuntar l’experiència de les indústries de l’automòbil i tecnològica, combinant-la amb l’agilitat i la creativitat d’una cultura d’alt rendiment amb orientació al procés i economies d’escala »
«Seguirem fent servir sinergies de totes les marques del Grup per reduir el cost dels vehicles autònoms, ordinadors d’alt rendiment i sensors. Tenim previst començar a comercialitzar la conducció autònoma a gran escala a mitjans de la propera dècada «.
«La conducció autònoma presenta grans reptes per a tota la indústria: alts costos de desenvolupament, una demanda de tecnologia de sensors extremadament elevada, a més d’una falta de sistemes regulatoris i normatives regionals heterogènies. «
«El nostre objectiu és construir un equip de desenvolupament àgil i d’alt rendiment amb el saber fer necessari per produir un sistema de conducció autònoma a punt per al mercat » .